Německá elektrická síť narazila na strop. Oranienburg u Berlína nedovoluje nové přípojky

Elektrická distribuční síť se dostala nedaleko Berlína na své limity. Modernizace a přizpůsobení pro decentralizované zdroje vyžaduje obrovské investice, které v mnoha případech chybí.

Elektrická distribuční síť se dostala nedaleko Berlína na své limity. Modernizace a přizpůsobení pro decentralizované zdroje vyžaduje obrovské investice, které v mnoha případech chybí.

Celý článek
0

Čínský postrach automobilek chce dominovat i vlakům a zelené energetice

Firma BYD už nyní válcuje západní konkurenci ve výrobě elektromobilů. Teď chce přidat globální dominanci v produkci elektrických vlaků a kamionů nebo systémů pro ukládání energie z obnovitelných zdrojů.

Firma BYD už nyní válcuje západní konkurenci ve výrobě elektromobilů. Teď chce přidat globální dominanci v produkci elektrických vlaků a kamionů nebo systémů pro ukládání energie z obnovitelných zdrojů.

Celý článek
0

Prodloužená ruka Číňanů. Nová zjištění jsou pro TikTok zdrcující

Novinářská zjištění nahrávají oprávněnosti zákazu TikToku v USA. Informace od zaměstnanců potvrzují, že nad sítí oblíbenou zejména u dětí a dospívajících mají čím dál větší kontrolu Číňané. Naopak vliv lokálního managementu prý oslabuje.

Novinářská zjištění nahrávají oprávněnosti zákazu TikToku v USA. Informace od zaměstnanců potvrzují, že nad sítí oblíbenou zejména u dětí a dospívajících mají čím dál větší kontrolu Číňané. Naopak vliv lokálního managementu prý oslabuje.

Celý článek
0

U Ostravy vzniká největší logistický uzel ve střední Evropě

Český a rakouský kapitál stojí za obřím logistickým projektem v sousedství letiště v Mošnově. Tento týden se zde začíná stavět terminál kombinované dopravy za 750 milionů. 

U Ostravy vzniká největší logistický uzel ve střední Evropě
Projekt Ostrava Airport Multimodal Park

Po dvanácti letech spekulací a příprav se na bývalém vojenském areálu konečně začíná stavět dopravní logistický uzel, takzvaný terminál kombinované dopravy. V areálu Ostrava Airport Multimodal Park (OAMP) v průmyslové zóně Mošnov tak bylo začátkem v pondělí 13. září hodně živo. Terminál má pomoci k přesunu nákladní dopravy ze silnice na železnici a také výrazně přispět k rozvoji místního Letiště Leoše Janáčka. 

Kromě byznysu si okamžik slávy, který by měl zásadním způsobem rozhýbat ekonomiku zdejšího regionu, nenechali ujít ani místní politici. „Vážíme si každého investora, který se v Moravskoslezském kraji rozhodne podnikat. Proto mě těší, že se mošnovská průmyslová zóna obohatí o nový terminál kombinované dopravy, který podnikatelům pomůže plnit jejich představy. Úspěšné podnikání totiž ve výsledku napomáhá  zvyšovat životní úroveň v regionu a tím pádem i spokojenost jeho obyvatel,“ neskrýval nadšení hejtman Moravskoslezského kraje Ivo Vondrák.

Zdejší průmyslový park už několik let buduje tuzemský developer Concens Investments. Za ním stojí Marek Galvas, byznysmen a dlouholetý spojenec skupiny J&T, a podnikatel Petr Kalina. Doposud se zde proinvestovaly zhruba dvě miliardy korun. Další fází je vybudování právě přepravního terminálu za 750 milionů korun, který následně převezme rakouská společnost Innofreight, která je předním hráčem v logistických službách pro železniční nákladní dopravu v Evropě. 

„Projekt Ostrava Airport Multimodal Park od samého počátku vnímáme jako příležitost vytvořit  prémiovou průmyslovou nemovitost s přidanou hodnotou pro budoucí nájemce. Terminál  kombinované dopravy bude ve spojení se skladovací a výrobní kapacitou v Mošnově ve středoevropském měřítku zcela unikátní," pochvaluje si Petr Kalina, předseda představenstva a menšinový vlastník Concens Investments.

V další fázi by pak zde měly vyrůst další haly za zhruba 1,5 miliardy korun. Nyní se park rozkládá na ploše 52 hektarů a po dokončení  výstavby bude zahrnovat více než 234 tisíc metrů čtverečních skladových, výrobních a kancelářských ploch. V současné době jsou v provozu tři haly, které využívají firmy jako Central Warehouse Solutions, Continental Barum, DHL, Geis, či Hyundai  Glovis.