Platformy za zenitem
Na TikToku může uspět každý – pokud se to TikToku hodí. Investigativa amerického Forbesu minulý týden ukázala, jak čínská platforma zvyšovala dosahy účtům, s nimiž chtěla obchodně spolupracovat

TikTok jim svým přilepšováním pomáhal dojít ke správnému rozhodnutí: Dělejte pro nás video!
Většina platforem někdy sáhla po podobných šťouchancích. Nejslavněji si počínal svého času Facebook, který redakcím namluvil, že budoucnost u něj bude ve videu. Média postavila drahé týmy, aby se záhy ukázalo, že si Facebook skvělá čísla vycucal z prstu. Redakce následně úplně hodil přes palubu.
Zprávy o takovém počínání naznačují, že se platforma ve svém životním cyklu dostala do druhé poloviny, kdy to bude pouze horší. Na začátku přináší služba svým uživatelům něco skvělého. Když si na ni lidé zvyknou, začne firma přizpůsobovat služby hlavně byznysovým zákazníkům z řad inzerentů či prodejců. Když se stanou závislými i oni, úběžníkem se stává štěstí akcionářů. Služba samotná je stále horším místem pro uživatele i zákazníky, obě skupiny na ní ale zůstávají, protože většinou nemají v prostředí monopolů alternativu.