Když nikdo neví, co bude, zkouší se mnohé
Světová i česká média už pár měsíců věští krizi mediálního byznysu. Inflace a hrozba globální recese vedou k propouštění a obávám, co všechno přijde. Stále více lidí vyhlíží novou éru individuálních tvůrců a malých projektů

Víra v předplatitelské modely má i v Česku své opodstatnění. Populární projekty jako DVTV nebo podcast Kecy a politika stojí právě na abonmá, díky němuž postupně přetrhaly vazby s mediálními domy. Úspěch se, zdá se, může dostavit docela snadno. Čestmír Strakatý z Reflexu si na podzim založil svůj placený podcast, v polovině ledna mu pět eur posílá víc než 2600 lidí.
Jednoduchá cesta je klam. Všechny zmíněné projekty stojí na už dobře známých tvářích. Pro jejich úspěch nevidíme, že většině se něco podobného nepovede. Platforem a modelů pro podporu menších projektů existuje nespočet, nikdo ale ještě nepřišel na to, jak v nich vytvořit střední třídu.
I předplatitelské platformy přitom vstupují do střídmějších časů. Narážejí na nezájem investorů, umenšují své pobídky pro tvůrce.