Německá elektrická síť narazila na strop. Oranienburg u Berlína nedovoluje nové přípojky

Elektrická distribuční síť se dostala nedaleko Berlína na své limity. Modernizace a přizpůsobení pro decentralizované zdroje vyžaduje obrovské investice, které v mnoha případech chybí.

Elektrická distribuční síť se dostala nedaleko Berlína na své limity. Modernizace a přizpůsobení pro decentralizované zdroje vyžaduje obrovské investice, které v mnoha případech chybí.

Celý článek
0

Čínský postrach automobilek chce dominovat i vlakům a zelené energetice

Firma BYD už nyní válcuje západní konkurenci ve výrobě elektromobilů. Teď chce přidat globální dominanci v produkci elektrických vlaků a kamionů nebo systémů pro ukládání energie z obnovitelných zdrojů.

Firma BYD už nyní válcuje západní konkurenci ve výrobě elektromobilů. Teď chce přidat globální dominanci v produkci elektrických vlaků a kamionů nebo systémů pro ukládání energie z obnovitelných zdrojů.

Celý článek
0

Prodloužená ruka Číňanů. Nová zjištění jsou pro TikTok zdrcující

Novinářská zjištění nahrávají oprávněnosti zákazu TikToku v USA. Informace od zaměstnanců potvrzují, že nad sítí oblíbenou zejména u dětí a dospívajících mají čím dál větší kontrolu Číňané. Naopak vliv lokálního managementu prý oslabuje.

Novinářská zjištění nahrávají oprávněnosti zákazu TikToku v USA. Informace od zaměstnanců potvrzují, že nad sítí oblíbenou zejména u dětí a dospívajících mají čím dál větší kontrolu Číňané. Naopak vliv lokálního managementu prý oslabuje.

Celý článek
0

Náraz na dolarového blbečka

Evropští výrobci aut musejí získat zpět kontrolu nad vývojem a výrobou klíčových součástí. A těmi už jsou teď hlavně čipy

Náraz na dolarového blbečka
ilustrační foto | Profimedia.cz

„Krize se dá vyřešit, když přejdeme na dražší a modernější čipy,“ prohlásil šéf automobilky Daimler-Benz Ola Källe­nius s tím, že firma bude při jejich programování spolupracovat s kalifornskou společností Nvidia. Její špičkové grafické procesory zná každý „pařan“, ale je také velevýznamným hráčem v umělé inteligenci. Nedávno dokončila nabídku na převzetí asi nejdůležitější firmy navrhující architekturu čipů, v anglické Cambridgi sídlící ARM.

Nvidia, založená v roce 1993 vkladem tří společníků, kteří dali dohromady čtyřicet tisíc dolarů, má asi pětapůlkrát vyšší tržní kapitalizaci než německá automobilová ikona s trojcípou hvězdou, jejíž tradice výroby špičkových aut se spalovacími motory je nejdelší na světě.

Nádherné kreace typu Mercedesu SSK Ferdinanda Porscheho z roku 1929 sice dodnes uchvacují, ale k čemu to je, když tržní kapitalizace Tesly, která minulý týden poprvé překročila hranici jednoho bilionu amerických dolarů, je oproti Daimler AG téměř desetinásobná.

Vydání

Celý článek je dostupný předplatitelům týdeníku Hrot

Máte účet?

Přihlásit