Evropští výrobci aut musejí získat zpět kontrolu nad vývojem a výrobou klíčových součástí. A těmi už jsou teď hlavně čipy
„Krize se dá vyřešit, když přejdeme na dražší a modernější čipy,“ prohlásil šéf automobilky Daimler-Benz Ola Källenius s tím, že firma bude při jejich programování spolupracovat s kalifornskou společností Nvidia. Její špičkové grafické procesory zná každý „pařan“, ale je také velevýznamným hráčem v umělé inteligenci. Nedávno dokončila nabídku na převzetí asi nejdůležitější firmy navrhující architekturu čipů, v anglické Cambridgi sídlící ARM.
Nvidia, založená v roce 1993 vkladem tří společníků, kteří dali dohromady čtyřicet tisíc dolarů, má asi pětapůlkrát vyšší tržní kapitalizaci než německá automobilová ikona s trojcípou hvězdou, jejíž tradice výroby špičkových aut se spalovacími motory je nejdelší na světě.
Nádherné kreace typu Mercedesu SSK Ferdinanda Porscheho z roku 1929 sice dodnes uchvacují, ale k čemu to je, když tržní kapitalizace Tesly, která minulý týden poprvé překročila hranici jednoho bilionu amerických dolarů, je oproti Daimler AG téměř desetinásobná.
Celý článek je dostupný předplatitelům týdeníku Hrot