Boj o zmrazená ruská aktiva. Lídři USA a Evropy se neshodnou, jak dál financovat válku

Spojené státy podporují myšlenku použít 260 miliard eur na financování války. Ne všichni v Evropě s tím souhlasí.

Spojené státy podporují myšlenku použít 260 miliard eur na financování války. Ne všichni v Evropě s tím souhlasí.

Celý článek
0

Zákaz sociálního skóringu i hromadného rozpoznávání obličejů. Co přinese evropská regulace umělé inteligence?

Evropský parlament v březnu definitivně schválil nařízení označované jako AI Act. Dokument je v podstatě prvním velkým zákonem regulujícím umělou inteligenci na úrovni možností jejího využívání. „Budou se jím muset řídit všechny firmy, které působí na území EU bez ohledu na to, kde mají své sídlo,“ vysvětluje Václav Stupka z Cyber Resillience Centra na Masarykově Univerzitě.

Evropský parlament v březnu definitivně schválil nařízení označované jako AI Act. Dokument je v podstatě prvním velkým zákonem regulujícím umělou inteligenci na úrovni možností jejího využívání. „Budou se jím muset řídit všechny firmy, které působí na území EU bez ohledu na to, kde mají své sídlo,“ vysvětluje Václav Stupka z Cyber Resillience Centra na Masarykově Univerzitě.

Celý článek
0

Zdražování vyhání zákazníky z McDonaldu i KFC. Teď začne pravý konkurenční boj, hlásí fast foody

Zejména v USA platí řetězce rychlého občerstvení za skutečně levnou variantu stravování. Jenže inflace a všeobecný růst cen tomu udělaly přítrž. Přichází „pouliční válka o zákazníky“, jak tomu říkají v McDonaldu?

Zejména v USA platí řetězce rychlého občerstvení za skutečně levnou variantu stravování. Jenže inflace a všeobecný růst cen tomu udělaly přítrž. Přichází „pouliční válka o zákazníky“, jak tomu říkají v McDonaldu?

Celý článek
0

Hrotcast: Co znamená zdvojnásobení německé výroby Tesly pro Škodovku

Lepší marže než Tesla má snad jenom Porsche, BMW a Ferrari, říká v novém Hrotcastu Petr Sklenář.

Hrotcast: Co znamená zdvojnásobení německé výroby Tesly pro Škodovku
HROTCAST Miroslava Zámečníka a Petra Sklenáře

„V krátkodobém horizontu je mladoboleslavská Škoda pořád bohatou nevěstou v koncernu VW, meziročně jí prodeje dál rychle rostou. Velký problém je ale výhled do budoucna,“ říká v nejnovějším dílu Hrotcastu hlavní ekonom J&T Banky Petr Sklenář.

A dodává: „Jsme v období, kdy se to bude v automobilovém průmyslu lámat.“ Nejen koncern Volkswagen, ale všechny evropské automobilky jsou jako ve svěráku – shora tlačí Tesla, jejíž majitel Elon Musk se zjevně rozhodl ještě před nástupem autonomního řízení urvat co největší tržní podíl, a zespoda přicházejí Číňané s levnějšími a sofistikovanými auty. „A do toho se smrštilo hřiště,“ upozorňuje Sklenář s tím, že oproti předcovidové době se v Evropě celkově prodávají jen zhruba dvě třetiny aut. 

Hrotcast

V novém dílu Hrotcastu, společného podcastu týdeníku Hrot a J&T Banky o nejaktuálnějším ekonomickém dění, Petr Sklenář s hlavním analytikem týdeníku Hrot Miroslavem Zámečníkem rozebírali například Muskovy nejnovější manévry, výsledky Tesly a v jejich kontextu velmi odlišné provozní marže různých automobilek. Poslechněte si nový Hrotcast.

Hrotcast najdete každý týden kromě Spotify také na Apple Podcasts, Google Podcasts.