Německá elektrická síť narazila na strop. Oranienburg u Berlína nedovoluje nové přípojky

Elektrická distribuční síť se dostala nedaleko Berlína na své limity. Modernizace a přizpůsobení pro decentralizované zdroje vyžaduje obrovské investice, které v mnoha případech chybí.

Elektrická distribuční síť se dostala nedaleko Berlína na své limity. Modernizace a přizpůsobení pro decentralizované zdroje vyžaduje obrovské investice, které v mnoha případech chybí.

Celý článek
0

Čínský postrach automobilek chce dominovat i vlakům a zelené energetice

Firma BYD už nyní válcuje západní konkurenci ve výrobě elektromobilů. Teď chce přidat globální dominanci v produkci elektrických vlaků a kamionů nebo systémů pro ukládání energie z obnovitelných zdrojů.

Firma BYD už nyní válcuje západní konkurenci ve výrobě elektromobilů. Teď chce přidat globální dominanci v produkci elektrických vlaků a kamionů nebo systémů pro ukládání energie z obnovitelných zdrojů.

Celý článek
0

Prodloužená ruka Číňanů. Nová zjištění jsou pro TikTok zdrcující

Novinářská zjištění nahrávají oprávněnosti zákazu TikToku v USA. Informace od zaměstnanců potvrzují, že nad sítí oblíbenou zejména u dětí a dospívajících mají čím dál větší kontrolu Číňané. Naopak vliv lokálního managementu prý oslabuje.

Novinářská zjištění nahrávají oprávněnosti zákazu TikToku v USA. Informace od zaměstnanců potvrzují, že nad sítí oblíbenou zejména u dětí a dospívajících mají čím dál větší kontrolu Číňané. Naopak vliv lokálního managementu prý oslabuje.

Celý článek
0

Vítězný boj za spalovací motory. Německo protlačilo výjimku pro syntetická paliva

Evropská koalice bojující proti úplnému zákazu spalovacích motorů zřejmě uspěla. Evropská komise připravuje návrh, který umožní výrobu aut na syntetická paliva.

Vítězný boj za spalovací motory. Německo protlačilo výjimku pro syntetická paliva
ilustrační foto | Shutterstock.com

Evropský zákaz výroby a prodeje nových automobilů se spalovacími motory od roku 2035 se zdál definitivní. Nakonec ale zřejmě k úplné stopce nedojde. Díky německé iniciativě podpořené také Českem, Itálií a několika dalšími zeměmi patrně budou moci automobilky i po tomto termínu vyrábět spalovací motory, ovšem pouze na syntetická paliva.

Podle agentury Reuters už má Evropská komise připravený návrh, který mění dosavadní znění „protispalovací“ směrnice. Vytvořila v něm novou kategorii vozů, šitou na míru právě spalovacím motorům. Konkrétně hovoří o tom, že budou smět jezdit jen na uhlíkově neutrální paliva.

Eurokomisaři ovšem zároveň po automobilkách chtějí, aby nová auta mohla spalovat právě jen syntetická paliva. Mají prý vymyslet technologii, která vozům zabrání v jízdě, pokud řidič do nádrže natankuje běžný benzin nebo naftu. Jinými slovy, vozidlo by mělo umět rozpoznat fosilní paliva.

Automobilky i němečtí politici jsou ovšem k této podmínce skeptičtí. Agentura Reuters píše, že by v praxi znamenala nutnost vyvinout nový typ motorů. Všichni velcí výrobci přitom nyní investují miliardy eur do elektromobility a na výzkum „chytrého motoru“ nemají kapacity ani prostředky.