Kellnerová hoteliérkou? Luxusní pražský Four Seasons je na prodej, zájem má nejbohatší Češka

Luxusní hotel Four Seasons v srdci Prahy je na prodej. Nejblíže ke koupi má nejbohatší Češka Renáta Kellnerová, transakce by ale neměla proběhnout v rámci skupiny PPF.

Luxusní hotel Four Seasons v srdci Prahy je na prodej. Nejblíže ke koupi má nejbohatší Češka Renáta Kellnerová, transakce by ale neměla proběhnout v rámci skupiny PPF.

Celý článek
0

Komentář: Největší zelená fantasmagorie o vašich radiátorech za stovky miliard

Europarlament a členské státy schválily směrnici, která ovlivní životy obyvatel Evropy jako žádná z dosud prosazených částí Green Dealu

Europarlament a členské státy schválily směrnici, která ovlivní životy obyvatel Evropy jako žádná z dosud prosazených částí Green Dealu

Celý článek
0

Česko je nejzadluženější v historii. Státní dluh vzrostl na 3,221 bilionu korun

Český státní dluh se v letošním prvním čtvrtletí zvýšil o 109,9 miliardy korun na rekordních 3,221 bilionu korun. Na každého Čecha tak teoreticky připadá dluh 295.480 korun. Míra zadlužení stoupla na 43,6 procenta hrubého domácího produktu (HDP) ze 42,4 procenta v roce 2023.

Český státní dluh se v letošním prvním čtvrtletí zvýšil o 109,9 miliardy korun na rekordních 3,221 bilionu korun. Na každého Čecha tak teoreticky připadá dluh 295.480 korun. Míra zadlužení stoupla na 43,6 procenta hrubého domácího produktu (HDP) ze 42,4 procenta v roce 2023.

Celý článek
0

Zchudneme kvůli elektromobilům? Timmermans ukázal prostředníček

Likvidace autoprůmyslu v Evropě vstoupila do finální fáze.

Zchudneme kvůli elektromobilům? Timmermans ukázal prostředníček
ilustrační foto | Shutterstock.com

Evropská komise v minulých dnech zveřejnila podobu emisní normy  pro spalovací motory Euro 7 v podobě, která znamená faktické celoevropské ukončení výroby automobilů v ceně do půl milionu korun od poloviny roku 2025 a zbytku aut se spalovacími motory nejspíše ještě o dost dříve než v roce 2035, jak vzápětí po zveřejnění směrnice odhlasoval Evropský parlament.

Navzdory tomu, že to povinné zavedení elektromobilů dohodnuté za českého předsednictví dostalo souhlas velké části členských zemí za podmínky, že Euro 7 bude odloženo nebo podstatně zmírněno.

V Česku, na Slovensku, ale i v Německu budou mít nová pravidla evidentně masivní ekonomické a sociální dopady na obyvatelstvo. Komisař Timmermans nám všem ukázal prostředníček.

V tomto případě zcela příkladně nejde o ekologii, protože úspory emisí jsou prokazatelně zcela zanedbatelné. To, že jich doprava produkuje až dvacet procent, neznamená, že když se přestane kouřit z výfuků, těch dvacet procent zmizí.

Jednak se dál bude čoudit z komínů elektráren, zadruhé je výroba elektromobilů emisně škodlivější než klasických aut a zatřetí dojde ke snížení energetické účinnosti celého cyklu od zdrojů energie po její přeměnu v pohyb, a bude tak třeba více primárních zdrojů. Fyzikální zákony nelze novelizovat.

Za neskutečné a dlouhodobé sociální náklady si kupujeme papírovou růži z pouťové střelnice a mnohým to už dochází. I v europarlamentu přibylo poslanců, kteří hlasovali proti. Na národní úrovni je to ještě ostřejší. Proti Euru 7 se ostře staví nejen náš ministr Kupka, ale i německý ministr dopravy, tamní mocné automobilky i jejich odbory jako jeden muž. A protestují i další země.

Je ale velmi nejasné, zda to bude něco platné, nebo uděláme další rozhodný krok k iluzi bezemisní Evropy a k jejímu reálnému rozpadu.