Šikovní Češi na německém online trhu
Češi se stále více roztahují na německém potravinovém online trhu. Expandují Čupr i Havrlant.
Otázku „Wos braung mern heit?“ kladla svého času zákazníkům těžko srozumitelným dialektem legendární norimberská trhovkyně Margarethe Engelhardtová. Místo toho už brzy Bavoři od Jakuba Havrlanta a Tomáše Čupra uslyší: „Copak si račte přát?“ Nelze přehlédnout, že se Češi na německém potravinovém trhu čím dál více roztahují. Samozřejmě nikoli u stánku na norimberském náměstí jako Margarethe, ale v online prostoru.
Čuprův Rohlík oznámil záměr expandovat do Německa už loni a od investorů na to získal 190 milionů eur. Minulý týden vyšlo najevo, že Havrlantův Rockaway Capital přebírá od německého řetězce Edeka online rozvozce Bringmeister. Oba s sebou do Německa přinášejí zkušenosti z dobře rozjetého byznysu v Česku a do karet jim hraje i zvýšená poptávka po nákupu jídla přes internet, kterou přinesla koronavirová pandemie.