Lidé začali šetřit na jídle, říká jednatel Globusu Bauer
Dezinfekce a další náklady spojené s pandemií přijdou řetězec Globus letos na více než 100 milionů korun, říká jednatel sítě Hans-Jörg Bauer.

Při prodeji rychloobrátkového zboží, jako jsou potraviny, hraje efektivita naprosto zásadní roli, tedy neutratit ani korunu navíc tam, kde to není nutné. Svědčí o tom i řetězec Globus. Zatímco ve svých hypermarketech si zakládá na prestižnějším interiéru než konkurence, vedení společnosti s tržbami 23 miliard korun sídlí v nenápadné a nijak velké budově na okraji Prahy.
Právě tam potkáváme jednatele sítě Hanse-Jörga Bauera. Nejen Globus bude muset obracet každou korunu ještě vícekrát než doposud. Na řetězce tvrdě dopadají opatření spojená s koronavirem, ale co je důležitější, Češi podle Bauera po letech ekonomické prosperity zase začínají šetřit.
Maloobchodem se jako novinář zabývám asi deset let a po celou dobu slýchám názory, že vysoce konkurenční prostředí se musí pročistit a Globus bude ten, kdo odejde z trhu jako první. Mezitím odešel Spar, Globus stále zůstává. Přežije i koronavirovou krizi?
Zůstaneme a přežijeme. Je pro to mnoho důvodů. Jsme na trhu skoro 25 let a naší specializací je vlastní produkce. V každé prodejně máme řeznictví, pekárnu, cukrárnu a restauraci zastřešené značkou Poctivá výroba Globus. Jde o více než 700 produktů, které tvoří přes 20 procent tržeb. To je oblast, ve které jsme jedineční a nabízíme zákazníkům něco, co nedostanou nikde jinde. Nejsme tedy jen obchodník, ale i výrobce. Vedle toho máme také velkou nabídku nepotravinářského zboží od hrnců přes hračky, papírnictví, textil. Všechno pod jednou střechou. Zákazníci tedy nákupem mohou ušetřit více času, než kdyby nakupovali v několika menších obchodech. A zatřetí, v Globusu je možné nakupovat bezpečně, možná nejbezpečněji za všech řetězců.