Honosí se zájmem o ekologii, investory ale dobrácké firmy přestaly zajímat

Objem investic do společností, které se chlubí svými ctnostmi skrytými za zkratkou ESG, poklesl mezikvartálně o polovinu.

Objem investic do společností, které se chlubí svými ctnostmi skrytými za zkratkou ESG, poklesl mezikvartálně o polovinu.

Celý článek
0

Na daních zaplatil přes šest miliard. Vlastenecká povinnost, říká byznysmen Cuban

Americký miliardář Mark Cuban, jeden z hlavních „žraloků“ investičního pořadu Shark Tank, se dostal do centra mediálního zájmu, když oznámil, že za rok 2023 zaplatil na daních impozantních 276 milionů dolarů. Je prý hrdý, že může splácet svůj dluh zemi, která mu tolik dala.

Americký miliardář Mark Cuban, jeden z hlavních „žraloků“ investičního pořadu Shark Tank, se dostal do centra mediálního zájmu, když oznámil, že za rok 2023 zaplatil na daních impozantních 276 milionů dolarů. Je prý hrdý, že může splácet svůj dluh zemi, která mu tolik dala.

Celý článek
0

Německá elektrická síť narazila na strop. Oranienburg u Berlína nedovoluje nové přípojky

Elektrická distribuční síť se dostala nedaleko Berlína na své limity. Modernizace a přizpůsobení pro decentralizované zdroje vyžaduje obrovské investice, které v mnoha případech chybí.

Elektrická distribuční síť se dostala nedaleko Berlína na své limity. Modernizace a přizpůsobení pro decentralizované zdroje vyžaduje obrovské investice, které v mnoha případech chybí.

Celý článek
0

Musk se bojí Číňanů. Bez zavedení cel prý jejich automobilky převálcují trh

Šéf americké automobilky Tesla označuje čínské výrobce za nejkonkurenceschopnější na světě. Bez obchodních bariér podle něj převálcují většinu světové konkurence. 

Musk se bojí Číňanů. Bez zavedení cel prý jejich automobilky převálcují trh
Elon Musk | foto Frederic Legrand – COMEO / Shutterstock.com

Evropské ani americké automobilky nejsou schopné konkurovat invazi čínských elektromobilů. Pokud se jim do cesty nepostaví obchodní bariéry, reálně hrozí, že ovládnou západní trhy a zničí tamní konkurenci. Myslí si to alespoň šéf americké Tesly Elon Musk. 

„Čínské automobilky jsou nejkonkurenceschopnějšími automobilkami na světě. Takže si myslím, že budou mít významný úspěch mimo Čínu. Velikost tohoto úspěchu bude záviset na tom, jaká cla nebo další obchodní bariéry se proti nim ve světě zavedou,“ prohlásil Musk při hodnocení hospodářských výsledků Tesly. Dodal, že pokud se vlády k uvalení cel nerozhoupou, může to zničit řadu světových automobilek. 

Své značce ovšem Musk věří. Už loni při chvále, již pěl na čínskou konkurenci, označil Teslu za jasnou budoucí světovou jedničku. „Kdybych měl hádat, s největší pravděpodobností bude druhá za Teslou některá z čínských značek,“ prohlásil šéf dosavadního lídra ve výrobě vozů na baterii.  

Co stojí za úspěchem čínských automobilek, které nyní v elektromobilitě válcují evropskou konkurenci? Podle hlavního analytika Hrot24 Miroslava Zámečníka to je kromě předvídavosti také průmyslová špionáž:

Hrotcast

Otázkou je, zda se sebevědomá prohlášení excentrického miliardáře skutečně naplní. Výsledky Tesly na konci loňského roku přinesly zklamání a v posledním čtvrtletí 2023 více elektromobilů než americký výrobce prodala čínská značka BYD. Zpomalení růstu prodejů přitom Tesla očekává i letos.

Obchodními praktikami čínských automobilek se už od loňského podzimu zabývá Evropská komise. Ta zahájila šetření, jestli agresivní vstup značek jako BYD, Nio nebo Xpeng na evropský trh, podporovaný masivními dotacemi vlády v Pekingu, neporušuje pravidla hospodářské soutěže. Šetření dosud komise neukončila, pokud se ale podezření z nekalé konkurence potvrdí, ve hře je právě zavedení cel.