Test Subaru BRZ: auto, které tu vůbec nemělo být
Otestovali jsme malé hravé kupé Subaru BRZ. Původně se v Česku vůbec prodávat nemělo, potom jich mělo být nanejvýš padesát. Už jich jezdí minimálně stovka

Konstruktéři ze Subaru vzali původní (první) generaci BRZ, upravovali, vylepšovali a dolaďovali. Výsledek pak poslali do světa. A stojí za to.
Karoserie druhé generace je díky zásahům výrazně pevnější, k čemuž přispěla extrémně tuhá podlaha a lepené spoje. To způsobuje zvýšení odolnosti přední části vůči ohybu v příčném směru o šedesát procent, ale také nárůst torzní tuhosti o padesát procent. Tužší karoserie zlepšuje odezvu řízení, přináší lepší ovladatelnost a dokonalejší přilnavost v zatáčkách.
Lepší ovladatelnosti pomáhá i nízká hmotnost, přestože je auto o 25 milimetrů delší (šířka je beze změny a výška je o deset milimetrů nižší), a o čtyři milimetry nižší těžiště. Subaru BRZ i Toyota GR86 (opět jde o dvojčata) používají na střechu hliník, stejně jako na přední blatníky a kapotu. Přestože má druhá generace větší motor, pevnější karoserii a bohatší výbavu, je nakonec jen o deset kilogramů těžší než ta první. Hmotnost je navíc lépe rozložena, na téměř ideálních 53 : 47.