Velká celní válka. EU vymýšlí, jak se bránit dovozu levných elektroaut z Číny

EU by musela zavést aspoň 50procentní cla, aby zabránila záplavě levných čínských elektromobilů, tvrdí nová analýza 

EU by musela zavést aspoň 50procentní cla, aby zabránila záplavě levných čínských elektromobilů, tvrdí nová analýza 

Celý článek
0

Applu se v Číně letos nedaří. Zachrání ho uvedení iOS 18 s umělou inteligencí?

Množství prodaných iPhonů v Číně v prvním čtvrtletí letošního roku kleslo meziročně o 19 procent. Za propadem stojí silný konkurenční tlak domácí značky Huawei s téměř 70procentním meziročním růstem a také marketingové akce spojené s oslavami čínského Nového roku.

Množství prodaných iPhonů v Číně v prvním čtvrtletí letošního roku kleslo meziročně o 19 procent. Za propadem stojí silný konkurenční tlak domácí značky Huawei s téměř 70procentním meziročním růstem a také marketingové akce spojené s oslavami čínského Nového roku.

Celý článek
0

Digitální ekonomika se stává obětí vlastního úspěchu a vhání USA do náruče Donalda Trumpa

Americké megalopole díky technologickému rozmachu rostou, zbytek země vymírá. Do karet to hraje autoritářům

Americké megalopole díky technologickému rozmachu rostou, zbytek země vymírá. Do karet to hraje autoritářům

Celý článek
0

Test Subaru BRZ: auto, které tu vůbec nemělo být

Otestovali jsme malé hravé kupé Subaru BRZ. Původně se v Česku vůbec prodávat nemělo, potom jich mělo být nanejvýš padesát. Už jich jezdí minimálně stovka

Test Subaru BRZ: auto, které tu vůbec nemělo být
Subaru BRZ (2023) | foto Pavel Srp

Konstruktéři ze Subaru vzali původní (první) generaci BRZ, upravovali, vylepšovali a dolaďovali. Výsledek pak poslali do světa. A stojí za to.

Karoserie druhé generace je díky zásahům výrazně pevnější, k čemuž přispěla extrémně tuhá podlaha a lepené spoje. To způsobuje zvýšení odolnosti přední části vůči ohybu v příčném směru o šedesát procent, ale také nárůst torzní tuhosti o padesát procent. Tužší karoserie zlepšuje odezvu řízení, přináší lepší ovladatelnost a dokonalejší přilnavost v zatáčkách.

Lepší ovladatelnosti pomáhá i nízká hmotnost, přestože je auto o 25 milimetrů delší (šířka je beze změny a výška je o deset milimetrů nižší), a o čtyři milimetry nižší těžiště. Subaru BRZ i Toyota GR86 (opět jde o dvojčata) používají na střechu hliník, stejně jako na přední blatníky a kapotu. Přestože má druhá generace větší motor, pevnější karoserii a bohatší výbavu, je nakonec jen o deset kilogramů těžší než ta první. Hmotnost je navíc lépe rozložena, na téměř ideálních 53 : 47.

Vydání

Celý článek je dostupný předplatitelům týdeníku Hrot

Máte účet?

Přihlásit