Špatná zpráva pro evropský průmysl, obchodníci spekulují na růst cen plynu

Dodávky zemního plynu ve formě LNG po moři jsou pro Evropu od začátku války na Ukrajině naprosto zásadní. Jejich cena ale značně kolísá. V současnosti obchodníci spekulují, že cena této komodity kvůli geopolitickým rizikům v oblasti Blízkého východu poroste.

Dodávky zemního plynu ve formě LNG po moři jsou pro Evropu od začátku války na Ukrajině naprosto zásadní. Jejich cena ale značně kolísá. V současnosti obchodníci spekulují, že cena této komodity kvůli geopolitickým rizikům v oblasti Blízkého východu poroste.

Celý článek
0

Komentář: Proč přehnaně opatrný Michl brzdí českou ekonomiku?

Přestože už je inflace pryč a žádné důvody k jejímu návratu neexistují, ČNB českou ekonomiku příliš pomalým poklesem sazeb stále přiškrcuje 

Přestože už je inflace pryč a žádné důvody k jejímu návratu neexistují, ČNB českou ekonomiku příliš pomalým poklesem sazeb stále přiškrcuje 

Celý článek
0

Elon Musk zase řádil. Na hodinu vyhodil 500 lidí z klíčového oddělení Tesly

E-mailem. Tak se o svém konci ve firmě dozvědělo 500 lidí z klíčového oddělení americké automobilky Tesla. Šlo přitom o část firmy, kterou by se Tesla měla chlubit – oddělení Supercharger se zabývá superrychlými nabíječkami. Na tento hromadný vyhazov negativně reagovali nejen dotčení zaměstnanci, ale také finanční trhy.  

E-mailem. Tak se o svém konci ve firmě dozvědělo 500 lidí z klíčového oddělení americké automobilky Tesla. Šlo přitom o část firmy, kterou by se Tesla měla chlubit – oddělení Supercharger se zabývá superrychlými nabíječkami. Na tento hromadný vyhazov negativně reagovali nejen dotčení zaměstnanci, ale také finanční trhy.  

Celý článek
0

Ironman by jezdil v Audi Q8 Sportback e-tron

Vyzkoušeli jsme modernizované provedení největšího elektrického SUV ve verzi Sportback

Ironman by jezdil v Audi Q8 Sportback e-tron
Audi Q8 Sportback e-tron | foto Pavel Srp

Když řeknete, že největší změnou v rámci modernizace je nové jméno, zní to podezřele. Ale ono to dává smysl. Audi postupně změní všechny své řady. Proto už nenabízí pouze Audi e-tron, ale Audi Q8 e-tron, respektive námi testované Audi Q8 Sportback e-tron. A to je jen začátek. Všechny modely se spalovacím motorem dostanou nově liché označení (A3, A5, A7, Q3, Q5 a tak dále), zatímco pro elektromobily bude vyhrazeno sudé číselné označení doplněné o přídomek e-tron (Q4 e-tron, A6 e-tron, Q8 e-tron a podobně).

Hodně změn se týká i designu, ale jsou poměrně decentní. Nové jsou oba nárazníky i maska chladiče Single Frame, která může být shora osvícená a má jinou výplň. Důvodem designových změn bylo zlepšení aerodynamiky auta, k čemuž přispívají také aktivní lamely v nárazníku i v masce chladiče, které se otevírají a zavírají dle potřeby chladit techniku. Novinkou je rovněž přední logo ve formátu 2D, takže už tam nenajdete klasické chromové čtyři kroužky; zůstaly jen vzadu a na volantu.

Vyšší výkon

V kabině se z pohledu vzhledu mnoho nezměnilo. Palubní deska zůstala v zásadě beze změn, stejně jako středový tunel a výplně dveří. Stále je tu architektura se dvěma dotykovými displeji, které mají povedenou a jemnou grafiku a přehledné ovládání. Novinkou je fakt, že je tu nejnovější generace infotainmentu, podporující konečně bezdrátové Android Auto a Apple CarPlay.

Vydání

Celý článek je dostupný předplatitelům týdeníku Hrot

Máte účet?

Přihlásit