Honosí se zájmem o ekologii, investory ale dobrácké firmy přestaly zajímat

Objem investic do společností, které se chlubí svými ctnostmi skrytými za zkratkou ESG, poklesl mezikvartálně o polovinu.

Objem investic do společností, které se chlubí svými ctnostmi skrytými za zkratkou ESG, poklesl mezikvartálně o polovinu.

Celý článek
0

Na daních zaplatil přes šest miliard. Vlastenecká povinnost, říká byznysmen Cuban

Americký miliardář Mark Cuban, jeden z hlavních „žraloků“ investičního pořadu Shark Tank, se dostal do centra mediálního zájmu, když oznámil, že za rok 2023 zaplatil na daních impozantních 276 milionů dolarů. Je prý hrdý, že může splácet svůj dluh zemi, která mu tolik dala.

Americký miliardář Mark Cuban, jeden z hlavních „žraloků“ investičního pořadu Shark Tank, se dostal do centra mediálního zájmu, když oznámil, že za rok 2023 zaplatil na daních impozantních 276 milionů dolarů. Je prý hrdý, že může splácet svůj dluh zemi, která mu tolik dala.

Celý článek
0

Německá elektrická síť narazila na strop. Oranienburg u Berlína nedovoluje nové přípojky

Elektrická distribuční síť se dostala nedaleko Berlína na své limity. Modernizace a přizpůsobení pro decentralizované zdroje vyžaduje obrovské investice, které v mnoha případech chybí.

Elektrická distribuční síť se dostala nedaleko Berlína na své limity. Modernizace a přizpůsobení pro decentralizované zdroje vyžaduje obrovské investice, které v mnoha případech chybí.

Celý článek
0

Audi A7 Sportback: Tichý dravec plachtí i na dálnici

Dnešnímu trhu dominují SUV. Audi A7 Sportback 55 TFSI quattro dokazuje, že i „normální“ auta mohou mít víc než styl

Audi A7 Sportback: Tichý dravec plachtí i na dálnici
Audi A7 Sportback 55 TFSI quattro (2023) | foto Audi

Audi A7 Sportback se na silnicích poprvé objevilo v roce 2010 a v roce 2018 jej nahradila druhá generace. Ta si vzala to nejlepší z první, ale zároveň přidala moderní řešení. Revoluční byl zejména interiér, který dostal mnohem více digitalizace. Palubní desce vévodí dvojice velkých dotekových displejů na středovém panelu (horní má úhlopříčku 10,1 palce, spodní 8,6 palce). Zatímco horním ovládáte multimédia a nastavení auta, ten spodní slouží primárně pro klimatizaci a topení, případně jako psací plocha pro navigaci. Cíl do destinace navíc můžete napsat celý, nemusíte jej psát po jednom písmenku, audi si písmenka pamatuje.

Vnější design už dnes ničím nepřekvapí, auto se na silnicích přece jen už nějaký ten pátek pohybuje. Nejvíce zaujme jeho silueta. Střecha totiž začíná za B-sloupkem výrazně klesat, přesto je na zadních sedadlech pro průměrně vzrostlého Evropana dostatek místa ve všech směrech. Když je auto zaparkované nebo jede po městě, je víko kufru krásně hladké, ale při vyšších rychlostech se z něj vysune integrovaný spojler. Pokud se vám líbí, můžete jej vysunout i manuál­ně tlačítkem na displeji infotainmentu.

Testovaný kus v krásném laku Modrá Ultra (příplatek čtyřicet tisíc korun) navíc dostal některé příplatkové designové prvky, které z něj dělají na pohled opravdu parádní auto. Jde například o exteriérový paket S Line za padesát tisíc, obsahující pozměněné nárazníky, jiné boční prahy či jiný zadní difuzor. Hodně udělají i příplatková jednadvacetipalcová kola Audi Sport za 93 tisíc, která jsou podobná těm, jež obouvají modely Audi RS.

Vydání

Celý článek je dostupný předplatitelům týdeníku Hrot

Máte účet?

Přihlásit