Proti klikacím závodům. Bezrealitky upřednostní ověřené uživatele, sází i na příhozy

Podle Martina Ponzera, šéfa Bezrealitky.cz, se na prohlídky bytů či domů většinou dostanou lidé, kteří nejrychleji zareagují na nájemní inzerát. Chce tak dát šanci spíše lidem, jež si portál prověří. Ale i těm, kteří příhozem trochu zvýší nájemné.

Proti klikacím závodům. Bezrealitky upřednostní ověřené uživatele, sází i na příhozy
Poptávka po nájmech dál roste | Shutterstock

Poptávka po nájmech dál roste. Byty jsou stále dražší, Češi se tak pomalu vzdávají snu o vlastním bydlení. Pod každým nájemním inzerátem se dnes tvoří „fronty“ – průměrně jde o 30 zájemců, v Praze dokonce 43. Na prohlídku se ovšem často dostanou ti nejrychlejší z nich. Server Bezrealitky teď proto začne upřednostňovat prověřené uživatele. 

„Když se vám na jednu nabídku přihlásí 30 zájemců, na prohlídku jich pozvete maximálně třetinu, většinou ještě míň. Kupeckými počty dojdeme k závěru, že na 66 procent vůbec nepotkáte toho nejlepšího. Přitom první krok, abyste si s nájemcem ‚sedli‘, je dobře ho poznat,“ říká šéf Bezrealitky.cz Martin Ponzer.

Na portálu, který se zaměřuje na pronájmy a prodeje nemovitostí, tak přestane hrát roli to, jak rychle se na danou nabídku odpoví. Lidé, kteří o sobě vyplní požadované informace a doloží bezdlužnost, přeskočí v pomyslné „frontě“ neověřené zájemce. 

Ponzer připomíná, že v Německu je běžné, že zájemci sami dokládají potenciálnímu pronajímateli doklad o svých příjmech a třeba i doporučení od předchozích pronajímatelů. „Majitel chce pochopitelně chce vědět, komu svou nemovitost nabízí. Vyplněný profil má pro logicky větší význam než prosté ‚Dobrý den, mám zájem o prohlídku‘.“

Zájemci o bydlení budou moci také zvýšit svou šanci tím, že přihodí na ceně.Na každý inzerát lze na Bezrealitkách nově navýšit nájemné až o 20 procent. „Tuto nabídku uvidí majitel v komunikační platformě a budou se mu podle ní řadit zájemci,“ vysvětluje Ponzer.

Šéf platformy také představil sdílený kalendář a automatické upozornění se souhrnem informací a místem setkání. Tyto funkce mají majitelům zkrátit čas strávený odbavováním komunikace se zájemci na desetinu. 

„Celý proces teď bude vypadat následovně: Bezrealitky doporučí zájemce, kterým se má majitel věnovat. Ostatní pak informují, jak dlouhá je před nimi fronta. Zájemci se mohou hlásit na termíny prohlídek, které si majitel spravuje ve svém účtu. Pokud si prohlídku potvrdí, v e-mailu pak najdou jednoduchý souhrn informací o schůzce,“ uzavírá Ponzer. Do budoucna počítá i s SMS připomínkami domluvených prohlídek.

Bezrealitky jsou službou nabízející možnost přímého prodeje nebo pronájmu nemovitosti. Na českém realitním trhu se jejich prostřednictvím zrealizuje asi 20 procent všech prodejů nebo pronájmů. Měsíčně portál navštíví více než půl milionu zájemců o bydlení, v současnosti se jeho prostřednictvím prodá zhruba 700 a pronajme kolem 4000 nemovitostí měsíčně. Portál vznikl v roce 2007, od roku 2019 působí také na Slovensku.