JPMorgan varuje: Odklon od fosilních paliv se bude měřit v desetiletích

Americká banka tvrdí, že vyšší úrokové sazby, inflace a globální konflikty zhoršily vyhlídky na přechod k obnovitelným energiím.

Americká banka tvrdí, že vyšší úrokové sazby, inflace a globální konflikty zhoršily vyhlídky na přechod k obnovitelným energiím.

Celý článek
0

iPhone Made in Vietnam? Apple snižuje závislost na Číně

Kvůli rostoucím rozepřím Pekingu se Západem hledají společnosti způsoby, jak oslabit vliv Číny na svůj byznys. Vietnam se zdá být dobrou příležitostí.

Kvůli rostoucím rozepřím Pekingu se Západem hledají společnosti způsoby, jak oslabit vliv Číny na svůj byznys. Vietnam se zdá být dobrou příležitostí.

Celý článek
0

Děti a první mobily? Češi mají náskok před Brity, ti zvažují zákaz telefonů do šestnácti let

Kdy pořídit dítěti první mobilní telefon? To je otázka, kterou v určitý okamžik řeší každý rodič. Pokud srovnáme Českou republiku a Velkou Británii, jsme napřed. České děti dostanou první mobil zpravidla dříve než ty britské.

Kdy pořídit dítěti první mobilní telefon? To je otázka, kterou v určitý okamžik řeší každý rodič. Pokud srovnáme Českou republiku a Velkou Británii, jsme napřed. České děti dostanou první mobil zpravidla dříve než ty britské.

Celý článek
0

Největší výletní loď světa vyplouvá. Stála 27 miliard korun a pojme 7,5 tisíce pasažérů

Loď postavená ve finském Turku se jmenuje Icon of the Seas. V následujících letech ji doplní dvě další výletní lodi stejné třídy.

Největší výletní loď světa vyplouvá. Stála 27 miliard korun a pojme 7,5 tisíce pasažérů
loď Icon of the Seas | Royal Caribbean

Má dvacet pater, je 365 metrů dlouhá a váží přes 250 tisíc tun. Nejluxusnější a největší výletní loď světa dorazila z Evropy do Miami a připravuje se na první cesty s pasažéry. Majitelem a provozovatelem lodi pojmenované Icon of the Seas je společnost Royal Caribbean a její cena přesahuje miliardu dolarů (v přepočtu jde zhruba o 27 miliard korun).

Plavidlo, jehož výroba trvala ve finském Turku 900 dnů, je jen první (pořádně velkou) vlaštovkou. Loď s dvaceti palubami je totiž první v nové třídě Icon Class, kterou si společnost Royal Caribbean objednala. K Icon of the Seas se v nadcházejících letech přidají ještě další dvě lodě – jedna v roce 2025 a další o rok později.

„Našim zákazníkům jsme chtěli nabídnout tu nejlepší možnou rodinnou dovolenou. Když si ale uvědomíte, kolik energie a času bylo vynaloženo na vytvoření této lodi, je to prostě ohromující,“ řekl pro stanici CNN ředitel americké společnosti Michael Bayley.

Parametry lodi jsou skutečně impozantní. Nalezneme zde 20 pater zábavy a luxusu – 24 výtahů, 15 barů, 21 restaurací, sedm bazénů, šest toboganů různých délek, největší akvapark, který kdy byl umístěn na plavidle. Nechybějí kina, obchody, minigolf nebo lezecká stěna a kluziště. I když je loď určena hlavně pro rodiny s dětmi (nebo právě proto), je na ní také místo vyhrazené jen pro dospělé.

Posádku lodi tvoří 2350 lidí, ke kterým se připojí 5610 hostů. A plná kapacita, které je možné dosáhnout s přistýlkami, je dokonce 7514 hostů.

„Oslavujeme víc než jen novou loď, je to také oslava více než padesáti let inovací a snů v Royal Caribbean. Chceme pro cestující vytvořit dokonalý zážitek z dovolené,“ řekl Jason Liberty, prezident a generální ředitel Royal Caribbean Group.

Pokud vás parametry plavidla nalákaly, tak si připravte zhruba čtyřicet tisíc korun za týdenní zážitek. Můžete samozřejmě zvolit i větší luxus a připlatit si – apartmá s vlastním balkonem si lze pořídit za cenu v řádu stovek tisíc korun.

Společnost myslí i na ekologii. Icon of the Seas je první lodí výletní společnosti, která může být poháněna zkapalněným zemním plynem. Dalším ekologickým opatřením má být výroba energie z odpadu.