námořní doprava

Analýza: Lodní přeprava plynu do Česka produkuje až stonásobek emisí oproti uhlí

Přeprava zemního plynu přes oceán až do Česka vyprodukuje více než stonásobek emisí oproti současné přepravě uhlí. Naopak u uhlí vzniká výrazně více emisí při spalování. Vyplývá to z analýzy portálu datové žurnalistiky Evropa v datech, podle níž je tak z dlouhodobého hlediska nejvhodnější kombinace jaderné energie a obnovitelných zdrojů.

Přeprava zemního plynu přes oceán až do Česka vyprodukuje více než stonásobek emisí oproti současné přepravě uhlí. Naopak u uhlí vzniká výrazně více emisí při spalování. Vyplývá to z analýzy portálu datové žurnalistiky Evropa v datech, podle níž je tak z dlouhodobého hlediska nejvhodnější kombinace jaderné energie a obnovitelných zdrojů.

Celý článek
0

Kvůli útokům v Rudém moři může Evropa více ekonomicky zaostávat za USA

Dopady konfliktů v Rudém moři, kde jemenští povstalci s podporou íránských revolučních gard útočí na velké obchodní lodě, doléhají především na Evropu. Narušena je totiž klíčová dopravní spojnice s Asií. Pokud se nepodaří situaci rychle vyřešit, hrozí, že Evropa bude ještě více ekonomicky zaostávat za Spojenými státy. Napsal to dnes americký ekonomický deník The Wall Street Journal (WSJ).

Dopady konfliktů v Rudém moři, kde jemenští povstalci s podporou íránských revolučních gard útočí na velké obchodní lodě, doléhají především na Evropu. Narušena je totiž klíčová dopravní spojnice s Asií. Pokud se nepodaří situaci rychle vyřešit, hrozí, že Evropa bude ještě více ekonomicky zaostávat za Spojenými státy. Napsal to dnes americký ekonomický deník The Wall Street Journal (WSJ).

Celý článek
0

Největší výletní loď světa vyplouvá. Stála 27 miliard korun a pojme 7,5 tisíce pasažérů

Loď postavená ve finském Turku se jmenuje Icon of the Seas. V následujících letech ji doplní dvě další výletní lodi stejné třídy.

Loď postavená ve finském Turku se jmenuje Icon of the Seas. V následujících letech ji doplní dvě další výletní lodi stejné třídy.

Celý článek
0

Plavba Kapitána Šemilkina aneb Jak Rusové na moři obcházejí sankce

Ruský ropný tanker Kapitán Šemilkin se snažil při plavbě ve Středozemním moři utajit svou polohu, patrně proto, že vezl ilegální zásilku ropy

Ruský ropný tanker Kapitán Šemilkin se snažil při plavbě ve Středozemním moři utajit svou polohu, patrně proto, že vezl ilegální zásilku ropy

Celý článek
0

Boj o tankery. Na ruské ropě vydělávají řečtí rejdaři

V Evropské unii se vede spor o to, jak zamezit přepravě ruské ropy tankery, které vlastní členské země. Nejvíce jich má Řecko, jež nechce o výhodný byznys přijít.

V Evropské unii se vede spor o to, jak zamezit přepravě ruské ropy tankery, které vlastní členské země. Nejvíce jich má Řecko, jež nechce o výhodný byznys přijít.

Celý článek
0

Rusko drtí Ameriku v počtu ledoborců. Má jich desetkrát víc

Ovládnutí Arktidy je zásadní pro kontrolu nových cest globálního obchodu i přístupu k nerostným surovinám. Rusko nyní disponuje pěti desítkami ledoborců, jež mohou prorážet cestu ostatním lodím. Spojené státy jich mají jen několik.

Ovládnutí Arktidy je zásadní pro kontrolu nových cest globálního obchodu i přístupu k nerostným surovinám. Rusko nyní disponuje pěti desítkami ledoborců, jež mohou prorážet cestu ostatním lodím. Spojené státy jich mají jen několik.

Celý článek
0