Velká celní válka. EU vymýšlí, jak se bránit dovozu levných elektroaut z Číny

EU by musela zavést aspoň 50procentní cla, aby zabránila záplavě levných čínských elektromobilů, tvrdí nová analýza 

EU by musela zavést aspoň 50procentní cla, aby zabránila záplavě levných čínských elektromobilů, tvrdí nová analýza 

Celý článek
0

Applu se v Číně letos nedaří. Zachrání ho uvedení iOS 18 s umělou inteligencí?

Množství prodaných iPhonů v Číně v prvním čtvrtletí letošního roku kleslo meziročně o 19 procent. Za propadem stojí silný konkurenční tlak domácí značky Huawei s téměř 70procentním meziročním růstem a také marketingové akce spojené s oslavami čínského Nového roku.

Množství prodaných iPhonů v Číně v prvním čtvrtletí letošního roku kleslo meziročně o 19 procent. Za propadem stojí silný konkurenční tlak domácí značky Huawei s téměř 70procentním meziročním růstem a také marketingové akce spojené s oslavami čínského Nového roku.

Celý článek
0

Digitální ekonomika se stává obětí vlastního úspěchu a vhání USA do náruče Donalda Trumpa

Americké megalopole díky technologickému rozmachu rostou, zbytek země vymírá. Do karet to hraje autoritářům

Americké megalopole díky technologickému rozmachu rostou, zbytek země vymírá. Do karet to hraje autoritářům

Celý článek
0

Ford Ranger Raptor: pick-up, který jezdí jako závoďák a tancuje na mokré silnici

Ford se poučil a do nového Rangeru Raptor namontoval třílitrový benzinový šestiválec. A ten rozdíl oproti dieselu vážně stojí za to

Ford Ranger Raptor: pick-up, který jezdí jako závoďák a tancuje na mokré silnici
Ford Ranger Raptor 3.0 EcoBoost V6 Twin-Turbo e-4WD (2023) | foto Pavel Srp

Dříve bývaly verze Raptor pouze na velkém americkém pick-upu F-150. Když se pak Ford rozhodl představit provedení Raptor i pro menší evropský pick-up Ranger, vyvolalo to nadšení. Jenže potom do Rangeru Raptor dal naftový motor, který byl prostě obyčejný, a „něco“ autu chybělo. V nové generaci je tu Ford Ranger Raptor znovu a dostal i šestiválcový benzinový třílitr. A právě ten jsme otestovali.

Nový Ford Ranger Raptor vychází z běžné verze Rangeru, ale dostal hlavně technická vylepšení. Na pohled už se Raptor od běžného Rangeru neliší tak výrazně jako předchozí generace. Karoserie je totiž mezigeneračně širší a nebylo potřeba tolik rozšiřovat blatníky. Je to škoda? Možná ano, ale i tak vězte, že rozkročené je tohle auto vážně dost. K tomu je tu typická maska chladiče bez loga Ford, zato s velkým nápisem „FORD“, což je jedno z poznávacích znamení všech Raptorů. Aby všem bylo jasné, že tohle není obyčejný Ford Ranger, můžete si připlatit také za polepy karoserie s nápisy „RAPTOR“.

Rovněž uvnitř jsou specifické díly. Začíná to sportovnějšími sedadly s logem Raptor a s čalouněním v kombinaci kůže a alcantary. Stejné logo Raptor lze najít i na spodním rameni volantu. A na volantu jsou i tlačítka pro změnu jízdního režimu nebo zvuku výfuku (od tichého po docela hlučný), který se mění klapkami přímo ve výfuku, nikoli uvnitř v autě přes reproduktory. Interiér ozvláštňují ještě červené doplňky na čalounění, palubní desce a výdeších topení a klimatizace.

Vydání

Celý článek je dostupný předplatitelům týdeníku Hrot

Máte účet?

Přihlásit