Německá elektrická síť narazila na strop. Oranienburg u Berlína nedovoluje nové přípojky

Elektrická distribuční síť se dostala nedaleko Berlína na své limity. Modernizace a přizpůsobení pro decentralizované zdroje vyžaduje obrovské investice, které v mnoha případech chybí.

Elektrická distribuční síť se dostala nedaleko Berlína na své limity. Modernizace a přizpůsobení pro decentralizované zdroje vyžaduje obrovské investice, které v mnoha případech chybí.

Celý článek
0

Čínský postrach automobilek chce dominovat i vlakům a zelené energetice

Firma BYD už nyní válcuje západní konkurenci ve výrobě elektromobilů. Teď chce přidat globální dominanci v produkci elektrických vlaků a kamionů nebo systémů pro ukládání energie z obnovitelných zdrojů.

Firma BYD už nyní válcuje západní konkurenci ve výrobě elektromobilů. Teď chce přidat globální dominanci v produkci elektrických vlaků a kamionů nebo systémů pro ukládání energie z obnovitelných zdrojů.

Celý článek
0

Prodloužená ruka Číňanů. Nová zjištění jsou pro TikTok zdrcující

Novinářská zjištění nahrávají oprávněnosti zákazu TikToku v USA. Informace od zaměstnanců potvrzují, že nad sítí oblíbenou zejména u dětí a dospívajících mají čím dál větší kontrolu Číňané. Naopak vliv lokálního managementu prý oslabuje.

Novinářská zjištění nahrávají oprávněnosti zákazu TikToku v USA. Informace od zaměstnanců potvrzují, že nad sítí oblíbenou zejména u dětí a dospívajících mají čím dál větší kontrolu Číňané. Naopak vliv lokálního managementu prý oslabuje.

Celý článek
0

Černý rok automobilek. Ohrožení přichází ze čtyř stran

Smrtící koktejl pro automobilový průmysl: koronavirus, pokuty kvůli emisím, tvrdý brexit a hrozící obchodní války.

Černý rok automobilek. Ohrožení přichází ze čtyř stran
ilustrační foto | Tomáš Novák týdeník HROT

Český automobilový průmysl letos čeká jeden z největších zátěžových testů v dějinách. Epidemie čínské chřipky přišla jako další Jobova rána, která na několik týdnů celý sektor prakticky ochromila. S jejími dopady v podobě hluboké hospodářské krize se budou automobilky i jejich dodavatelé potýkat ještě roky.

A situace je ještě horší. „Se samotnou pandemií, přestože jsou dopady tvrdé, by se automobilový průmysl nějak vypořádal. Ohrožení ale přichází hned ze čtyř stran a to může být velký problém,“ upozorňuje viceprezident Svazu průmyslu a dopravy Radek Špicar.
Kromě následků pandemie se autoprůmysl bude potýkat také s hrozícími pokutami kvůli drastickému snižování emisních limitů, stále reálnější variantou tvrdého brexitu, který by ohrozil obchod s pátým největším importérem českých aut, a hrozbou obchodní války mezi Evropou a Spojenými státy.

V nejhorších scénářích by automobilový průmysl, páteř české ekonomiky, přišel o tržby v řádu stovek miliard korun. Vzhledem k tomu, že tento klíčový sektor českého průmyslu stojí za pětinou českého exportu a téměř desetinou tuzemského hrubého domácího produktu, dopady by byly nedozírné pro celou českou ekonomiku.

Vydání

Celý článek je dostupný předplatitelům týdeníku Hrot

Máte účet?

Přihlásit