Německá elektrická síť narazila na strop. Oranienburg u Berlína nedovoluje nové přípojky

Elektrická distribuční síť se dostala nedaleko Berlína na své limity. Modernizace a přizpůsobení pro decentralizované zdroje vyžaduje obrovské investice, které v mnoha případech chybí.

Elektrická distribuční síť se dostala nedaleko Berlína na své limity. Modernizace a přizpůsobení pro decentralizované zdroje vyžaduje obrovské investice, které v mnoha případech chybí.

Celý článek
0

Čínský postrach automobilek chce dominovat i vlakům a zelené energetice

Firma BYD už nyní válcuje západní konkurenci ve výrobě elektromobilů. Teď chce přidat globální dominanci v produkci elektrických vlaků a kamionů nebo systémů pro ukládání energie z obnovitelných zdrojů.

Firma BYD už nyní válcuje západní konkurenci ve výrobě elektromobilů. Teď chce přidat globální dominanci v produkci elektrických vlaků a kamionů nebo systémů pro ukládání energie z obnovitelných zdrojů.

Celý článek
0

Prodloužená ruka Číňanů. Nová zjištění jsou pro TikTok zdrcující

Novinářská zjištění nahrávají oprávněnosti zákazu TikToku v USA. Informace od zaměstnanců potvrzují, že nad sítí oblíbenou zejména u dětí a dospívajících mají čím dál větší kontrolu Číňané. Naopak vliv lokálního managementu prý oslabuje.

Novinářská zjištění nahrávají oprávněnosti zákazu TikToku v USA. Informace od zaměstnanců potvrzují, že nad sítí oblíbenou zejména u dětí a dospívajících mají čím dál větší kontrolu Číňané. Naopak vliv lokálního managementu prý oslabuje.

Celý článek
0

Zapomeňte na levný kombík

Jsou předpisy, které ještě ani nemusejí platit a už si žádají oběti. Tvrdý tlak na elektrifikaci prostřednictvím extrémně přísné evropské emisní normy Euro 7 nevydržela chystaná nová prodloužená verze Fabie

Škoda Auto vývoj malého kombíku, který představoval v Česku oblíbenou cestu, jak si pořídit nové auto, jež by za relativně rozumné peníze uspokojilo potřeby čtyřčlenné rodiny, zastavila. Logika rozhodnutí je z pohledu výrobce neúprosná: na malých autech jsou nízké marže, a když pod hrozbou pokuty za překročení emisních limitů v modelovém portfoliu musíte někoho obětovat, kdo to asi tak bude?

Prostor pro praktická levná auta by na trhu - jistěže při mírnějších emisních normách - každopádně byl a nejlíp to ukázala rumunská Dacia. Po jejím převzetí si Renault značku pěstoval zcela vědomě jako nástroj pro zvýšení prodejů na rozvíjejících se trzích, kde nemusíte mít nejmodernější techniku pod kapotou, stačí, když to bude odolné, spolehlivé a levné při nákupu i následném provozu. S čím nikdo nepočítal, ani samotný vlastník, byla poptávka po jednoduchém voze za malé peníze v bohaté západní Evropě. Nemyslím okolí Mnichova nebo Stuttgartu, ale tam, kde auto není statusový symbol nebo ekvivalent šik nákupní kabelky, nýbrž základní nástroj pro zajištění individuální mobility. Tenhle recept fungoval.

Elektroauta a luxusní klasika

Emisní norma fakticky znamená, že za pár let musíte mít v „produktovém mixu“ spoustu elektromobilů a auta se spalovacím motorem s dostatečnou ziskovou marží, tedy především dražší a luxusnější modely. Pochopitelně že malá auta, která neváží tunu a mají nízkou spotřebu, mají i nižší emise než SUV vážící skoro dvakrát tolik. Ale o to v tomhle kalkulačním vzorci, vynuceném regulací, nejde. Do zpřísňovaných emisních limitů se ani ten nejúspornější vozík s konvenčním motorem tak jako tak už nedostane a finanční stres bude největší u „rozpočtových“ značek a jejich „vstupních modelů“ s nejvyšší citlivostí na cenu a typicky nízkým ziskem za každé prodané auto.

Vydání

Celý článek je dostupný předplatitelům týdeníku Hrot

Máte účet?

Přihlásit