Čínská rychlopalba: z továrny Xiaomi vyjede nové elektroauto každých 76 sekund

Za všechno můžou roboti, kteří namontují dveře nebo okna s rychlostí, za níž by se nemusel stydět profi tým F1 při pit stopu.

Čínská rychlopalba: z továrny Xiaomi vyjede nové elektroauto každých 76 sekund
Nový elektromobil Xiaomi SU7 | Foto: Xiaomi

Xiaomi odstartovalo svou elektrickou revoluci skutečně razantně, se svým sporťákem SU7 hodlá ukousnout značný podíl světového trhu a stát se na něm tím, čím je ve světě smartphonů: jednou z největších značek na trhu. K tomuto cíli má pomoci i továrna, která vychrlí nové auto každých 76 vteřin. Zdá se vám to šílené?

Jenže i my už jsme psali, že technologický gigant z Ríše středu má výhodu právě v pokročilých technologiích. A také ve značném balíku peněz, které vydělává na svých dostupných telefonech a díky nimž může investovat do vývoje a výroby svých elektroaut.

Podle serveru Autoevolution tak v továrně na předměstí Pekingu pracuje více než sedm stovek robotů, kteří montují, instalují, kontrolují a přepravují. „Třeba v karosárně je jen dvacet zaměstnanců, kteří využívají pomoc 381 robotů. Na každém pracovním místě je jich osm, po čtyřech na každé straně vozu. Robotická ramena manipulují s dveřmi, nastavují je na místo, utahují šrouby a nastavují panty,“ popisuje web.

Továrna Xiaomi vychrlí 40 aut za hodinu

Robotická ramena montují i přední a zadní sklo, stejně jako panoramatické střešní okno. Od okamžiku vyzvednutí dílů až po jejich montáž na karoserii to trvá méně než 30 sekund. To je dvakrát rychleji než u tradičních automobilek, chlubí se Xiaomi.

Podobně inteligentně to prý funguje i v lakovně. „Díky flexibilní technice třídění barev je systém schopen rychle naplnit, vyčistit a dodat lak každé žádané barvy. Je schopný přepínat z jedné na druhou, a to všechno je hotové za pouhých 40 minut. To může zkrátit dobu doručení objednávky o 25 procent,“ glosuje Autoevolution.

Je samozřejmě otázkou, jestli Xiaomi ve své misi uspěje. Už jen v Číně je na poli elektroaut obrovská a drsná konkurence, ve světě jsou pak hráči v čele s Teslou, kteří si nenechají svůj podíl jen tak snadno vzít. Každopádně už fakt, že se čínskému výrobci telefonů podařilo své bateriové žihadlo vyvinout za tři roky prakticky z ničeho, může leckoho inspirovat.