Čínský postrach automobilek chce dominovat i vlakům a zelené energetice

Firma BYD už nyní válcuje západní konkurenci ve výrobě elektromobilů. Teď chce přidat globální dominanci v produkci elektrických vlaků a kamionů nebo systémů pro ukládání energie z obnovitelných zdrojů.

Firma BYD už nyní válcuje západní konkurenci ve výrobě elektromobilů. Teď chce přidat globální dominanci v produkci elektrických vlaků a kamionů nebo systémů pro ukládání energie z obnovitelných zdrojů.

Celý článek
0

Komentář: Venezuelské ďáblovo lejno znovu na scéně. Pomůžou Rothschildi?

Země s největšími ropnými rezervami na světě je už sedm let v bankrotu, celkem dluží 154 miliard dolarů a USA na ni teď obnovily sankce. Vše mají zachránit bankéři od Rothschildů  

Země s největšími ropnými rezervami na světě je už sedm let v bankrotu, celkem dluží 154 miliard dolarů a USA na ni teď obnovily sankce. Vše mají zachránit bankéři od Rothschildů  

Celý článek
0

Prodloužená ruka Číňanů. Nová zjištění jsou pro TikTok zdrcující

Novinářská zjištění nahrávají oprávněnosti zákazu TikToku v USA. Informace od zaměstnanců potvrzují, že nad sítí oblíbenou zejména u dětí a dospívajících mají čím dál větší kontrolu Číňané. Naopak vliv lokálního managementu prý oslabuje.

Novinářská zjištění nahrávají oprávněnosti zákazu TikToku v USA. Informace od zaměstnanců potvrzují, že nad sítí oblíbenou zejména u dětí a dospívajících mají čím dál větší kontrolu Číňané. Naopak vliv lokálního managementu prý oslabuje.

Celý článek
0

Strojvedoucí na háku

Strojvedoucím končí platnost licencí. Fenomén čekání na poslední chvíli může napáchat větší škody než stávka.

Je to deset let nazpět, co první strojvedoucí dostali od státu licence. Dokumentům, které si mohou přenášet od jednoho dopravce k druhému, teď ve stovkách případů končí platnost. A ukazuje se, že se opakuje totéž co při výměně řidičských průkazů. Fenomén čekání na poslední chvíli tady ale může při nedostatku strojvedoucích napáchat větší škody než stávka. Jde o stovky zaměstnanců.

Stát toto tuší. Ví, že situace je napjatá, a ministr dopravy Karel Havlíček má ještě v živé paměti sérii nehod a neštěstí z loňského léta. Jedním z jejich faktorů bylo právě vytížení strojvedoucích.

Situace nyní dospěla tak daleko, že Drážní úřad vydal oficiální varování strojvůdcům, aby si nové licence začali vyzvedávat. Do konce roku by mělo být vyměněno celkem zhruba 1300 licencí, žádostí má úřad na stole jen 950, přičemž pro hladký průběh vydání je podle něj potřeba dvouměsíční lhůta. Pokud tedy v příštím týdnu nedoputuje do Wilsonovy ulice v Praze 2 na 300 žádostí, což se čekat nedá, na konci roku mohou Česku chybět strojvedoucí. „Někteří žadatelé i přes opakovaná upozornění předkládají žádosti pouze s několikadenním předstihem,“ stojí ve varování úřadu. Strojvůdci proto vymýšlejí různé triky. Chtějí třeba jen potvrzení, že si o licenci požádali, a věří, že s ním budou moci jezdit.

Pokud by šlo o český kolorit s výměnou řidičských průkazů, asi by to ani nestálo za řeč. Pokud ale reálně hrozí, že z provozu budou dočasně odstaveny stovky strojvedoucích, je to problém, na který by se mělo ministerstvo dopravy připravit. Protože takový problém se rovná efektu slušné stávky a riziko škod je velké. Je to jeden z úkolů pro příštího ministra dopravy. A že jich po osmi letech úřadování hnutí ANO není zrovna málo, je také známá věc.