Steve Jobs: Design je, jak to funguje

Málokteré slovo se v posledním desetiletí tak agresivně vecpalo do slovní zásoby všech velkých jazyků světa jako pojem technologie. Jsou dobré i špatné, chytré i méně chytré, mocné, arogantní, jak se vám zlíbí. Rubrika Tardis se vydala za Stevem Jobsem, mužem balancujícím na hraně světů technologií, marketingu a designu - za jedním z těch, kteří to celé spískali.

Steve Jobs: Design je, jak to funguje
Steve Jobs | Profimedia.cz

Pozn. red. Experimentální rubrika Tardis využívá slavného stroje času britského (mimozemského) cestovatele Doctora Who. Jeho prostřednictvím necháváme promluvit muže a ženy z minulosti, kteří mají co říct k přítomnosti.

Co se vám při vyslovení slova technologie vybaví jako první?

Technologie neznamenají nic. Co je důležité, jsou lidé, kterým věříte. Věříte, že jsou ve své podstatě dobří a chytří, a že když jim dáte správné nástroje, dokážou jimi udělat úžasné věci.

Ale jako manažer jste byl obávaný kruťas. Co se změnilo?

V průběhu let jsem se naučil, že když máte doopravdy dobré lidi, nemusíte jim dělat chůvu. Donutíte je udělat něco skvělého prostě tím, že to od nich očekáváte. Nemá smysl najímat chytré lidi, abyste jim pak říkal, co mají dělat. Já jsem najímal chytré lidi, aby oni říkali mně, co mám dělat.

Vydání

Celý článek je dostupný předplatitelům týdeníku Hrot.

Staňte se jedním z nich, nebo článek odemkněte zakoupením celého vydání.

od 184 Kč za měsíc

Předplatit

Máte předplatné?

Přihlásit