Analýza: Proč je bankovní windfall tax pro státní kasu zklámáním? Pojďme si to rozebrat

Tvrdit, že se banky snažily o daňovou optimalizaci růstem úrokových nákladů, sice zní rádoby chytře, ale jen do té doby, než se podíváte na věc pozorněji.

Tvrdit, že se banky snažily o daňovou optimalizaci růstem úrokových nákladů, sice zní rádoby chytře, ale jen do té doby, než se podíváte na věc pozorněji.

Celý článek
0

FinFocus: Experti odhalují nejčastější chyby při investování

Kvůli snižování úroků na spořicích účtech lidé čím dál častěji volí ke zhodnocení svých peněz cestu individuálních investic. Ať už to s akciovými kouzly myslíte vážně, nebo je to pro vás zábava, určitě nechcete o své pracně vydělané peníze přijít. Poučte se tedy z nejčastějších chyb, které v naší rubrice FinFocus prozrazují zkušení experti na investice.

Kvůli snižování úroků na spořicích účtech lidé čím dál častěji volí ke zhodnocení svých peněz cestu individuálních investic. Ať už to s akciovými kouzly myslíte vážně, nebo je to pro vás zábava, určitě nechcete o své pracně vydělané peníze přijít. Poučte se tedy z nejčastějších chyb, které v naší rubrice FinFocus prozrazují zkušení experti na investice.

Celý článek
0

Velká celní válka. EU vymýšlí, jak se bránit dovozu levných elektroaut z Číny

EU by musela zavést aspoň 50procentní cla, aby zabránila záplavě levných čínských elektromobilů, tvrdí nová analýza 

EU by musela zavést aspoň 50procentní cla, aby zabránila záplavě levných čínských elektromobilů, tvrdí nová analýza 

Celý článek
0

Stěrače nestírají, autopilot nefunguje? Nevadí aneb Proč si Teslu stejně koupíte

Vozy Tesla se ve Spojených státech dlouhodobě těší nejvyšší loajalitě zákazníků ze všech. Trh zaplavují elektromobily mnoha nových značek, ale obliba Tesly se v čase nemění.

Stěrače nestírají, autopilot nefunguje? Nevadí aneb Proč si Teslu stejně koupíte
Tesla Model S | Shutterstock.com

Jakmile přejdete na elektřinu, už se nevrátíte zpět. A pokud jste si koupili auto od Tesly, už se nikdy nevrátíte k jiné značce. Takto se dá popsat vztah zákazníků ke značce Tesla. Ta se dnes může pochlubit, že získala až polovinu ocenění za loajalitu ke značce v automobilovém průmyslu. Jde o projekt, za kterým je společnost S&P Global Mobility.

Tesla už deset let dominuje severoamerickému trhu s elektromobily a těší se neuvěřitelné loajalitě ze strany svých zákazníků, i když se nedávno začaly objevovat náznaky, že její oblíbenost přece jen klesá. Co nebo kdo za to může? Zaprvé ne všichni jsou fanoušci šéfa Tesly Elona Muska, který se stává stále více polarizující osobností, a za druhé na trh přichází více elektromobilů jiných značek

Jenže podle nové analýzy od společnosti S&P Global Mobility, která zahrnuje 12,6 milionu nových vozidel zaregistrovaných v USA během kalendářního roku 2023, se ukazuje, že „vše je při starém“: Tesla je stále dominantní, zvlášť pokud jde o oblíbenost a loajalitu jejích zákazníků.

Společnost S&P Global Mobility se zaměřila na domácnosti, které vlastní nová vozidla a na trh se vracejí pro další vozidlo stejné značky, modelu nebo výrobce. A Muskově automobilce se v tomto ohledu mimořádně daří. „Popularita Tesly v sektoru plně elektrických automobilů pomohla značce k úspěchu jak v loajalitě, tak v dobývání nových zákazníků,“ okomentovala S&P Global Mobility svá zjištění pro web electrek.co.

V roce 2023 značka získala Tesla opakovaně vítězství mimo jiné v kategoriích Celková loajalita ke značce, nebo Loajalita ke značce, která reprezentuje alternativní pohon. „Popularita modelů 3 a Y mezi stávajícími majiteli, spolu se schopností značky přilákat mnoho dalších zákazníků, přispěla k několika oceněním Tesly již druhý rok v řadě,“ stojí ve vyjádření S&P Global Mobility.

Nahlédnout do hlav majitelů Tesly umožňuje komentář redaktora webu electrek.co. Popisuje, že již vlastnil tři automobily od Tesly a uvažuje o koupi dalšího modelu, a „to i přesto, že mi automatické stěrače nefungují, Tesla nedodala slibovaného plně funkčního autopilota, kterého jsem si koupil před pěti lety, a kromě toho jsem zklamán vedením společnosti“.

Auta jsou ale podle něj tak dobrá, že je ochoten přimhouřit oči a stejně si nové auto od Tesly pořídit. Není tedy divu, že Tesla vévodí žebříčku, který měří zákaznickou loajalitu.