Komentář: Dotace na dotovanou energii Evropu fakt nespasí

Je zvláštní ze strany státu nebo EU dotovat firmy, aby unesly cenu energie, kterou dotační autorita sama zdražuje systémem emisních povolenek.

Je zvláštní ze strany státu nebo EU dotovat firmy, aby unesly cenu energie, kterou dotační autorita sama zdražuje systémem emisních povolenek.

Celý článek
0

Drahé komodity poženou inflaci výše, varuje největší světový investiční fond

Prudce rostoucí ceny energií a surovin zkomplikují centrálním bankám boj proti inflaci, říká šéf Norges Bank Investment Management.

Prudce rostoucí ceny energií a surovin zkomplikují centrálním bankám boj proti inflaci, říká šéf Norges Bank Investment Management.

Celý článek
0

Jak na investice? Nedejte na zázračné rady a kroťte svoje emoce, radí expert

Úroky na spořicích účtech klesají. Ještě více tak pravděpodobně poroste zájem Čechů o investice. Je to logický krok pro ty, kteří chtějí dosáhnout na lepší výnos pro své úspory. Už loni investice v Česku zaznamenaly mimořádný rok.

Úroky na spořicích účtech klesají. Ještě více tak pravděpodobně poroste zájem Čechů o investice. Je to logický krok pro ty, kteří chtějí dosáhnout na lepší výnos pro své úspory. Už loni investice v Česku zaznamenaly mimořádný rok.

Celý článek
0

Škoda Auto vyvinula třetí vůz pro Indii, malé SUV vyjede příští rok

Škoda Auto začne v Indii vyrábět malé sportovně-užitkové vozidlo (SUV) s délkou do čtyř metrů. Na silnice by mělo vyjet v první polovině příštího roku.

Škoda Auto vyvinula třetí vůz pro Indii, malé SUV vyjede příští rok
Škoda Auto odhaluje skici exteriéru nového kompaktního SUV pro Indi | foto Škoda Auto

Název nového vozu vzejde z ankety mezi zákazníky a příznivci značky na tamním trhu. S už vyráběnými vozy Slavia a Kushaq a dalšími dováženými modely podpoří plán automobilky dodávat od roku 2026 zákazníkům v Indii sto tisíc vozů ročně. Škoda to dnes uvedla v tiskové zprávě.

"Indie je pro globální růst společnosti Škoda Auto klíčová, a to jak z hlediska velikosti samotného trhu, tak z pohledu vývojové a výrobní základny pro naši expanzi na nové trhy včetně regionu ASEAN a na Blízký východ. Od roku 2021 jsme svá prodejní čísla v Indii více než zdvojnásobili a nyní podnikáme další krok k rozšíření řady modelů, které jsou určeny pro zákazníky v Indii a v dalších zemích," uvedl předseda představenstva Škody Klaus Zellmer.

Automobilka chce s novým vozem rozšířit nabídku modelů SUV, které v Indii tvoří přes 50 procent trhu. Vůz na platformě MQB-A0-IN byl vyvinutý v Indii a bude z velké části využívat lokální díly. Se svou délkou bude moci využívat zvýhodnění, které je v Indii určeno pro vozy do čtyř metrů.

Nový model se má stát základem nabídky značky v Indii. Jeho cílem bude získávat nové skupiny zákazníků v nejdůležitějším segmentu kompaktních vozů. Automobilka se rozhodla aktivně zapojit zákazníky a příznivce do uvedení nového vozu tím, že spustila anketu pro výběr jeho názvu ze sedmi obchodních označení, která pro tento účel registrovala. Lidé mohou ale zasílat i vlastní návrhy.

Škoda se chce do roku 2030 stát v Indii nejprodávanější evropskou značkou a spolu s dalšími značkami koncernu VW získat pětiprocentní podíl na rychle rostoucím trhu. Za poslední dva roky Škoda v Indii prodala sto tisíc vozů.