Pochoutky Dr. Frankensteina. Maso jako nepřítel pokroku

Novým nepřítelem pokroku se stalo maso. Namísto mléka si lidé lijí do kávy oves a tuňáka nahrazují rajčaty.

Pochoutky Dr. Frankensteina. Maso jako nepřítel pokroku
Počítáno na kusy je currywurst zdaleka nejprodávanějším produktem koncernu Volkswagen. | Profimedia.cz

Zaměstnance wolfsburské továrny Volkswagenu čeká po návratu z obligátní srpnové dovolené překvapení. Až budou v kantýně hledat svůj curry bockwurst, jakýsi passat mezi párky, najdou houby - téměř doslova. Namísto svého dosud nejoblíbenějšího oběda si budou moci dát burger z chlebovníku. (Ano, je to odolnější verze té plodiny, o níž jste naposledy četli ve Vzpouře na lodi Bounty.) Vedení firmy na začátku srpna rozhodlo, že její kantýny již nebudou nabízet vůbec žádné masné výrobky, slavný currywurst nevyjímaje.

Slovo „slavný“ nijak nenadsazuje. Za nějakých čtyřicet let existence se volkswagenní currywurst stal institucí per se. Firma jej vyrábí sama a dělá to tak dobře, že zhruba polovina produkce - nějakých dvacet tisíc kusů denně - míří na běžný trh. Prodává se s popisem „Volkswagen Originalteil“ a má své výrobní číslo jako každý jiný díl, třeba dráty od zapalování (199 398 500, jestli to musíte vědět). Počítáno na kusy je currywurst zdaleka nejprodávanějším firemním produktem, což Volkswagen řadí mezi největší světové uzenáře.

Párek v nemilosti

Samozřejmě je možné, že párky ovládá nějaký software, který pozná, jestli je žvýká běžný konzument, nebo kontrolor kvality, a upravuje jejich složení podle toho; je koneckonců řeč o Volkswagenu. Ale většina lidí si myslí, že currywurst je zatraceně dobrý a má v sobě spoustu masa (nic ve zlém, Kostelecké uzeniny).

Vydání

Celý článek je dostupný předplatitelům týdeníku Hrot

Máte účet?

Přihlásit