JPMorgan varuje: Odklon od fosilních paliv se bude měřit v desetiletích

Americká banka tvrdí, že vyšší úrokové sazby, inflace a globální konflikty zhoršily vyhlídky na přechod k obnovitelným energiím.

Americká banka tvrdí, že vyšší úrokové sazby, inflace a globální konflikty zhoršily vyhlídky na přechod k obnovitelným energiím.

Celý článek
0

iPhone Made in Vietnam? Apple snižuje závislost na Číně

Kvůli rostoucím rozepřím Pekingu se Západem hledají společnosti způsoby, jak oslabit vliv Číny na svůj byznys. Vietnam se zdá být dobrou příležitostí.

Kvůli rostoucím rozepřím Pekingu se Západem hledají společnosti způsoby, jak oslabit vliv Číny na svůj byznys. Vietnam se zdá být dobrou příležitostí.

Celý článek
0

Děti a první mobily? Češi mají náskok před Brity, ti zvažují zákaz telefonů do šestnácti let

Kdy pořídit dítěti první mobilní telefon? To je otázka, kterou v určitý okamžik řeší každý rodič. Pokud srovnáme Českou republiku a Velkou Británii, jsme napřed. České děti dostanou první mobil zpravidla dříve než ty britské.

Kdy pořídit dítěti první mobilní telefon? To je otázka, kterou v určitý okamžik řeší každý rodič. Pokud srovnáme Českou republiku a Velkou Británii, jsme napřed. České děti dostanou první mobil zpravidla dříve než ty britské.

Celý článek
0

Na cestě k miliardě. Budoucí jednorožec Ataccama se stal lídrem v softwaru pro správu dat

Startupu Ataccama, který aspiruje na vstup do klubu českých jednorožců, se opět povedl velký mezinárodní zářez. Podle analytické společnosti Gartner je jedním z lídrů v oblasti správy dat. Zařazení do žebříčku je pro firmy z enterprise IT prestižní záležitostí.

Na cestě k miliardě. Budoucí jednorožec Ataccama se stal lídrem v softwaru pro správu dat
Kancelář Ataccamy v Praze | Ataccama

Brzy se možná stane v pořadí už čtvrtým českým jednorožcem. Teď se česko-kanadský startup Ataccama, který má sice hlavní centrálu v Torontu, ovšem své největší vývojové centrum v Praze, už pojedenácté zařadil mezi globální lídry v oblasti softwaru zabývajícího se datovou kvalitou. Vyplývá to ze studie Magický kvadrant analytické společnosti Gartner. 

Ataccama patří dlouhodobě mezi světovou špičku v oblasti správy dat. Je také úspěšná na poli generativní umělé inteligence a datového managementu. Podle Gartneru patří mezi lídry ve zkoumané oblasti i velké americké společnosti IBM a Informatica. Tyto tři firmy mají významný tržní podíl v oblasti, ve které působí, navíc zde zvládají prosazovat nové technologie

„Dnešní firmy se potýkají s rychle rostoucím množstvím dat. Dlouhodobě tak investujeme do umělé inteligence, abychom jim usnadnili data management. To jim pomůže lépe rozpoznat vlastní slabiny,“ říká Mike McKee, generální ředitel Ataccamy.

Magický kvadrant společnosti Gartner. Zdroj: Gartner

McKee stanul v čele startupu během loňského srpna. Zkušený manažer, který v minulosti působil v technologických společnostech jako PTC, Rapid7, Proofpoint nebo Dotmatics, má za cíl dostat Ataccamu do klubu českých jednorožců. Tam už patří online prodejce potravin Rohlík, softwarová firma Productboard a nově i společnost Mews, která vyvíjí software pro hotely a ubytovací zařízení.

Hodnoty miliardy dolarů chce Ataccama dosáhnout do konce letošního roku. Předloni startup získal od amerického fondu Bain Capital Tech Oportunities obří investici ve výši 3,6 miliardy korun. Tím se valuace česko-kanadského startupu zřejmě dostala do vyšších stovek milionů dolarů. Tehdy šlo o nejvyšší sumu, jakou kdy tuzemská společnost získala v brzkém investičním kole.

Další společnosti působící v oblasti datové kvality se v žebříčku nacházejí na nižších příčkách, které Gartner nazývá „vyzyvatelé“, „vizionáři“ a „specializovaní hráči“. Poslední jmenovaní si vedou dobře pouze ve specifickém segmentu trhu, neboť mají omezené schopnosti či možnosti inovace. Celkem Gartner analyzoval 13 poskytovatelů řešení datové kvality.

V roce 2024 se podle odhadů Ataccamy průměrně vygeneruje 2,5 miliardy gigabytů dat denně. Firmy, mezi něž patří i tento česko-kanadský startup, se ostatním společnostem snaží pomoci porozumět těmto datům, a to tím, že je třídí a analyzují. To jim umožňuje nejen lépe uchopit chování svých zákazníků, ale také nastavovat přesnější strategie pro růst, objevovat nové trhy a efektivněji směřovat vývoj svých produktů.

Mezi klienty Ataccamy patří například Heineken, Raiffeisenbank nebo T-Mobile. Kromě Česka a USA má pobočky i na Slovensku, ve Spojeném království, v Německu, Francii, Austrálii a Bulharsku. Startup vznikl v roce 2007 jako spin-off z úspěšné poradenské firmy Adastra.