Německá elektrická síť narazila na strop. Oranienburg u Berlína nedovoluje nové přípojky

Elektrická distribuční síť se dostala nedaleko Berlína na své limity. Modernizace a přizpůsobení pro decentralizované zdroje vyžaduje obrovské investice, které v mnoha případech chybí.

Elektrická distribuční síť se dostala nedaleko Berlína na své limity. Modernizace a přizpůsobení pro decentralizované zdroje vyžaduje obrovské investice, které v mnoha případech chybí.

Celý článek
0

Čínský postrach automobilek chce dominovat i vlakům a zelené energetice

Firma BYD už nyní válcuje západní konkurenci ve výrobě elektromobilů. Teď chce přidat globální dominanci v produkci elektrických vlaků a kamionů nebo systémů pro ukládání energie z obnovitelných zdrojů.

Firma BYD už nyní válcuje západní konkurenci ve výrobě elektromobilů. Teď chce přidat globální dominanci v produkci elektrických vlaků a kamionů nebo systémů pro ukládání energie z obnovitelných zdrojů.

Celý článek
0

Prodloužená ruka Číňanů. Nová zjištění jsou pro TikTok zdrcující

Novinářská zjištění nahrávají oprávněnosti zákazu TikToku v USA. Informace od zaměstnanců potvrzují, že nad sítí oblíbenou zejména u dětí a dospívajících mají čím dál větší kontrolu Číňané. Naopak vliv lokálního managementu prý oslabuje.

Novinářská zjištění nahrávají oprávněnosti zákazu TikToku v USA. Informace od zaměstnanců potvrzují, že nad sítí oblíbenou zejména u dětí a dospívajících mají čím dál větší kontrolu Číňané. Naopak vliv lokálního managementu prý oslabuje.

Celý článek
0

Musk v průšvihu. Kvůli Twitteru zanedbává Teslu a ta zažívá prudký pád

Akcie automobilky Elona Muska za letošek odepsaly přes sedmdesát procent hodnoty. Miliardář se v očích investorů stává nedůvěryhodným.

Musk v průšvihu. Kvůli Twitteru zanedbává Teslu a ta zažívá prudký pád
Elon Musk | foto Profimedia.cz

Letošní rok se do paměti investorů, kteří vsadili na automobilku Tesla, zapíše obzvlášť černým písmem. Na začátku ledna se její akcie prodávaly bezmála za 400 dolarů za kus. 

Během uplynulých dvanácti měsíců se jejich cena pohybovala v divokých výkyvech. Na konci roku se propadla až ke stodolarové hranici. Elon Musk, který většinu majetku drží právě v akciích Tesly, kvůli tomu přišel i o pozici nejbohatšího člověka planety.

Není to přitom tak dávno, co se investoři skeptikům, kteří spekulovali na pokles hodnoty Tesly, vysmívali. Díky rozmachu elektromobility prý je před firmou zářná budoucnost. A i když cena akcií zdaleka neodpovídala tržbám, a už vůbec ne ziskům Tesly, byla prý společnost díky plánovanému masivnímu rozvoji a nárůstům výroby sázkou na jistotu.

Tato domnělá jistota se ale v posledních měsících a týdnech povážlivě drolí. Patrně nejhorším momentem byl den, kdy Musk po dlouhém mlžení koupil sociální síť Twitter. Utratil za ni 44 miliard dolarů, musel kvůli ní prodat velký balík vlastních akcií Tesly. A nejen to. 

Po převzetí sociální sítě propustil dosavadní management a jmenoval sám sebe generálním ředitelem. Drtivou většinu času pak Elon Musk místo Tesly věnoval právě Twitteru, když chaoticky zkoušel přizpůsobit síť svým kontroverzním představám o svobodě slova na internetu.

Mimo to, že dokázal zakrátko znechutit spousty uživatelů, zjevně chyběl i ve vedení své automobilky. Ta se tak v poslední době potýká s problémy, hromadí se jí neprodané vozy, a to navzdory nevídaným slevám. 

Když k tomu přidáme absolutně nezvládnuté opuštění politiky „zero covid“ v Číně, nevypadá to s Teslou zrovna dobře. Tamní fabrika, od níž si Musk hodně sliboval, musela kvůli nekontrolovanému šíření čínské chřipky uzavřít provoz. Nejprve na týden, nakonec se ale kvůli karanténám bude vyrábět zřejmě jen polovinu dní v lednu příštího roku.

Zoufalí majitelé akcií Tesly Elona Muska vyzývají, aby místo hrátek s Twitterem vrátil hlavní díl pozornosti a energie zpátky Tesle. Jistá naděje jim svitla před několika dny, kdy Musk na své síti vyhlásil anketu. Ptal se v ní, zda má z čela firmy odstoupit, a slíbil, že se výsledkům podřídí.

Hlasující nakonec byli celkem jasně pro miliardářovu rezignaci. Zda ale Musk svůj slib dodrží a přesměruje svůj zájem zpět k Tesle, je s ohledem na jeho nevyzpytatelnost nejisté. Pokud tak neučiní, může paradoxně nejen znehodnotit 44miliardovou investici do Twitteru, ale také zničit dlouholetou snahu o vybudování nejprestižnější značky ve světě automobilismu.