Komentář: Venezuelské ďáblovo lejno znovu na scéně. Pomůžou Rothschildi?

Země s největšími ropnými rezervami na světě je už sedm let v bankrotu, celkem dluží 154 miliard dolarů a USA na ni teď obnovily sankce. Vše mají zachránit bankéři od Rothschildů  

Země s největšími ropnými rezervami na světě je už sedm let v bankrotu, celkem dluží 154 miliard dolarů a USA na ni teď obnovily sankce. Vše mají zachránit bankéři od Rothschildů  

Celý článek
0

Prodloužená ruka Číňanů. Nová zjištění jsou pro TikTok zdrcující

Novinářská zjištění nahrávají oprávněnosti zákazu TikToku v USA. Informace od zaměstnanců potvrzují, že nad sítí oblíbenou zejména u dětí a dospívajících mají čím dál větší kontrolu Číňané. Naopak vliv lokálního managementu prý oslabuje.

Novinářská zjištění nahrávají oprávněnosti zákazu TikToku v USA. Informace od zaměstnanců potvrzují, že nad sítí oblíbenou zejména u dětí a dospívajících mají čím dál větší kontrolu Číňané. Naopak vliv lokálního managementu prý oslabuje.

Celý článek
0

Bankovní daň je špatně pro banky i klienty. Odnesou to zejména vkladatelé

Sektorová daň uvalená na banky by zásadním způsobem zasáhla do finanční obslužnosti ekonomiky, říká analytik Miroslav Zámečník.

Sektorová daň uvalená na banky by zásadním způsobem zasáhla do finanční obslužnosti ekonomiky, říká analytik Miroslav Zámečník.

Celý článek
0

Jak Elon Musk reklamě na chuť přišel: Tesla za ni bude platit Twitteru

Více než milion elektroautomobilů, jež Tesla kdy prodala v Číně, potřebuje opravit potenciálně nebezpečnou závadu při brzdění a zrychlování (zatáčení a couvání Musk a spol. asi trefili lépe).

Jak Elon Musk reklamě na chuť přišel: Tesla za ni bude platit Twitteru
Tesla, ilustrační foto | Profimedia.cz

Čínský regulátor na konci druhého květnového týdne oznámil, že oprava se týká celkem 1,1 milionu vozů známých jako Modely S,3, X, a Y. Od příchodu v roce 2014 prodala Tesla v Číně zhruba 1,13 milionu vozů. 

Nejedná se ovšem o běžné stažení vozů z trhu, jak se to dělávalo, než auta začali vyrábět ajťáci. Tesla řeší problém bezdrátovou aktualizací softwaru, která řidičům usnadní ovládání jejich rekuperačního brzdového systému. Za původního stavu podle čínských úřadů hrozilo nechtěné zrychlení. Rekuperační systém využívá přebytečnou energii, jež se tvoří ve chvíli, kdy řidič sundá nohu z plynu. 

Špatný rok

K opravě vozů musela Tesla přistoupit ve chvíli, kdy se jí v Číně nevede nejlépe. Na začátku letošního roku Tesla prudce zlevnila – a někteří kupci, kteří si její vůz pořídili těsně předtím, si nahlas stěžují. Vzhledem k tomu, že Čína je pro americkou automobilku potenciálně největším trhem – a vzhledem k napjatým obchodním vztahům mezi Washingtonem a Pekingem – je souběh obou incidentů nepříjemný.

Elonu Muskovi, CEO a největšímu akcionáři Tesly, to však  na sebevědomí neubírá. Před výroční valnou hromadou, jež se konala minulé úterý v texaském Austinu, někteří akcionáři chtěli vědět, kdo je šéfovým potenciálním nástupcem. Musk před rokem řekl, že v automobilce zůstane, dokud bude užitečný.

Loni v listopadu se nechal slyšet člen představenstva James Murdoch, že Musk již potenciálního nástupce našel (aniž by onu osobu kdokoli jmenoval). Valná hromada však odmítla plány nástupnictví zveřejnit. Na přímou výzvu jednoho z akcionářů, aby Musk o dohadech na téma svého případného odchodu řekl, „že to tak není“, tázaný vyhověl: „Není to tak.“

Reklama? Vlastně je fajn

Generální ředitel naopak oznámil, že se Tesla pustí do reklamní kampaně. Co by pro kteréhokoli konkurenta bylo běžnou rutinou, je pro Teslu premiéra: firma dosud tradiční reklamu (a výdaje s ní spojené) ignorovala a dařilo se jí růst převážně díky propagaci typu od úst k ústům. 

Nyní však Musk objevil důležitost reklamního byznysu. Nenechal přitom nikoho na pochybách, že změnu v jeho uvažování inicioval fakt, že na půl úvazku provozuje sociální síť Twitter, která z reklamy žije.

„Twitter je vysoce závislý na reklamě, takže se na to podívejte takhle: nikdy předtím jsem reklamu opravdu nepoužíval, a teď mám společnost, která je na reklamě vysoce závislá. Takže bych asi měl říct, že reklama je úžasná, měl by do ní jít každý!“ řekl Musk ostatním akcionářům. „Zkusíme malou reklamu a uvidíme, jak to půjde.“