Komentář: Venezuelské ďáblovo lejno znovu na scéně. Pomůžou Rothschildi?

Země s největšími ropnými rezervami na světě je už sedm let v bankrotu, celkem dluží 154 miliard dolarů a USA na ni teď obnovily sankce. Vše mají zachránit bankéři od Rothschildů  

Země s největšími ropnými rezervami na světě je už sedm let v bankrotu, celkem dluží 154 miliard dolarů a USA na ni teď obnovily sankce. Vše mají zachránit bankéři od Rothschildů  

Celý článek
0

Prodloužená ruka Číňanů. Nová zjištění jsou pro TikTok zdrcující

Novinářská zjištění nahrávají oprávněnosti zákazu TikToku v USA. Informace od zaměstnanců potvrzují, že nad sítí oblíbenou zejména u dětí a dospívajících mají čím dál větší kontrolu Číňané. Naopak vliv lokálního managementu prý oslabuje.

Novinářská zjištění nahrávají oprávněnosti zákazu TikToku v USA. Informace od zaměstnanců potvrzují, že nad sítí oblíbenou zejména u dětí a dospívajících mají čím dál větší kontrolu Číňané. Naopak vliv lokálního managementu prý oslabuje.

Celý článek
0

Německá elektrická síť narazila na strop. Oranienburg u Berlína nedovoluje nové přípojky

Elektrická distribuční síť se dostala nedaleko Berlína na své limity. Modernizace a přizpůsobení pro decentralizované zdroje vyžaduje obrovské investice, které v mnoha případech chybí.

Elektrická distribuční síť se dostala nedaleko Berlína na své limity. Modernizace a přizpůsobení pro decentralizované zdroje vyžaduje obrovské investice, které v mnoha případech chybí.

Celý článek
0

Mimořádně drahá rychlotrať

Jak nepostupovat při plánování vysokorychlostní železnice? Indonésie může být pro Česko varováním.

Mimořádně drahá rychlotrať
ilustrační foto | Shutterstock.com

Česká vláda při plánování vysokorychlostní železnice ráda odkazuje na zkušenosti ze zahraničí. Ty ale nejsou zdaleka jen dobré, jak ukazuje aktuální varování z Indonésie.

Na tamním ostrově Jáva se vláda rozhodla spojit vysokorychlostní tratí města Jakartu a Bandung. O tendr se ucházeli Číňané a Japonci. Ano, jde tu i o byznysový vliv v oblasti. Vyhrálo partnerství s Čínou, protože mimo jiné od vlády nechtěla žádné peníze z rozpočtu.

Japonci odešli naštvaní a s podezřením, že Čína projekt záměrně finančně podstřelila, aby se k zakázce dostala. Jak se nyní ukazuje, měli pravdu. Trať dlouhá 143 kilometrů se zatím prodražila zhruba o dvě miliardy dolarů nad odhadovaných osm miliard a indonéský prezident už podepsal dekret, kterým chybějící peníze ze státního rozpočtu přidělil, byť to jiný – šest let starý – dekret výslovně zakazoval.

Varování z toho pro Česko plynou hned dvě. Není dobré věřit Číně a při plánování rychlotratí se musí umět dobře počítat.