Německá elektrická síť narazila na strop. Oranienburg u Berlína nedovoluje nové přípojky

Elektrická distribuční síť se dostala nedaleko Berlína na své limity. Modernizace a přizpůsobení pro decentralizované zdroje vyžaduje obrovské investice, které v mnoha případech chybí.

Elektrická distribuční síť se dostala nedaleko Berlína na své limity. Modernizace a přizpůsobení pro decentralizované zdroje vyžaduje obrovské investice, které v mnoha případech chybí.

Celý článek
0

Čínský postrach automobilek chce dominovat i vlakům a zelené energetice

Firma BYD už nyní válcuje západní konkurenci ve výrobě elektromobilů. Teď chce přidat globální dominanci v produkci elektrických vlaků a kamionů nebo systémů pro ukládání energie z obnovitelných zdrojů.

Firma BYD už nyní válcuje západní konkurenci ve výrobě elektromobilů. Teď chce přidat globální dominanci v produkci elektrických vlaků a kamionů nebo systémů pro ukládání energie z obnovitelných zdrojů.

Celý článek
0

Prodloužená ruka Číňanů. Nová zjištění jsou pro TikTok zdrcující

Novinářská zjištění nahrávají oprávněnosti zákazu TikToku v USA. Informace od zaměstnanců potvrzují, že nad sítí oblíbenou zejména u dětí a dospívajících mají čím dál větší kontrolu Číňané. Naopak vliv lokálního managementu prý oslabuje.

Novinářská zjištění nahrávají oprávněnosti zákazu TikToku v USA. Informace od zaměstnanců potvrzují, že nad sítí oblíbenou zejména u dětí a dospívajících mají čím dál větší kontrolu Číňané. Naopak vliv lokálního managementu prý oslabuje.

Celý článek
0

Miliardová jízdenka

Zájezdoví dopravci si rozebrali miliardu. Je to prý ale málo, chystají protest.

Miliardová jízdenka
ilustrační foto | Profimedia.cz

Ministerstvo dopravy se pochlubilo rychlou pomocí zájezdovým autobusovým dopravcům, na jejichž účtech přistála bezmála miliarda korun. Pokud ale ministr dopravy přijede v neděli do pražských Letňan, bude ho čekat rozčarování. Více než dvě stovky dopravců tam zahájí protestní jízdu městem. A to právě kvůli státní pomoci, která nepomohla.

V říjnu schválené takzvané sedačkovné pokrylo totiž dopravcům jen ztráty za první vlnu pandemie. Kvůli pokračujícím vládním opatřením jsou ale stále bez zakázek. „Vláda plánuje další podporu pro restaurace a hotely, protože mají i nadále nižší obraty než obvykle. Jenže pro zájezdovou autobusovou dopravu, která má za poslední tři čtvrtě roku obrat prakticky nulový, nechystají žádnou podporu,“ řekl Jiří Vlasák, zakladatel iniciativy Za autobusy.

Účast na protestu podle něj přislíbilo přes 220 dopravců, jejich protestní jízda začíná v Letňanech, odkud vyrazí k Letišti Václava Havla. Někteří ovšem nepřijedou svým autobusem – čtvrtina z již potvrzených účastníků má totiž všechny vozy v garážích a značky v depozitu. Od začátku pandemie přišli o téměř všechny příjmy a nemají dostatek peněz na to, aby je uvedli znovu do provozu a udělali servis.

Ministerstvo dopravy pro další podporu peníze nemá. Ta stávající šla na 3 486 autobusů v celkové výši 932,5 milionů korun, přičemž resort měl k dispozici jednu miliardu korun. Všechny prostředky podle ministerstva dopravy příjemcům odešly v rozmezí 5. listopadu až 14. prosince a podpora jim má pomoci přizpůsobit se trhu do konce 1. čtvrtletí roku 2021. Na peníze nedosáhlo jen několik desítek firem, konkrétně bylo zamítnuto 27 žádostí. Šlo o dopravce, kteří nebyli držiteli koncese, nebo se ukázalo, že jejich autobusy nesplňovaly podmínky dotace jako je nízká emisní třída.

Jenže dopravci jsou stále hladoví. „Doufali jsme, že na podzim se s návratem dětí do škol situace zlepší, jenže přišla druhá vlna a my opět nemáme pro koho jezdit – ke konci listopadu se dopravci dostali na tři procenta jízd oproti dlouhodobému průměru, v prosinci to vypadá na čistou nulu – nejsou vánoční večírky, výlety na hory, prostě nic,“ upozornil Vlasák.