Důchodová reforma musí být na sílu. Dobrovolnost nemá smysl, kdo si nechce spořit, ať ze systému vystoupí

Proč si Češi na důchod spoří směšné částky? Jsme národ s averzí na riziko, říká hlavní analytik Hrot24 Miroslav Zámečník s tím, že není jiná cesta, než aby bylo spoření povinné.

Proč si Češi na důchod spoří směšné částky? Jsme národ s averzí na riziko, říká hlavní analytik Hrot24 Miroslav Zámečník s tím, že není jiná cesta, než aby bylo spoření povinné.

Celý článek
0

Praha nestaví a je drahá. Investory teď více lákají Brno a Ostrava

Levnější pronájmy i zatím nevyužité lidské zdroje. Krajská města jsou stále zajímavější pro firmy, které hledají klidnější lokality nebo hodlají expandovat do regionů.

Levnější pronájmy i zatím nevyužité lidské zdroje. Krajská města jsou stále zajímavější pro firmy, které hledají klidnější lokality nebo hodlají expandovat do regionů.

Celý článek
0

TikTok a zneužívané děti. Čínské sociální síti hrozí obrovské pokuty

Být nejvlivnější sociální sítí na světě s sebou nenese jen obrovské příjmy, ale očividně také velké potíže. Alespoň, pokud síť patří Číňanům. Kteří k osobním datům přistupují... jako Číňané. Po žalobách jednotlivých států USA se na TikTok vrhla Federální obchodní komise. Důvod? Ledabylé nakládání s daty dětí a mladistvých už prý překračuje všechny meze.

Být nejvlivnější sociální sítí na světě s sebou nenese jen obrovské příjmy, ale očividně také velké potíže. Alespoň, pokud síť patří Číňanům. Kteří k osobním datům přistupují... jako Číňané. Po žalobách jednotlivých států USA se na TikTok vrhla Federální obchodní komise. Důvod? Ledabylé nakládání s daty dětí a mladistvých už prý překračuje všechny meze.

Celý článek
0

Strnadova Tatra se zajímá o závod MAN v Rakousku

Kopřivnická Tatra, spadající do skupiny Czechoslovak Group miliardáře Michala Strnada, projevila zájem o závod výrobce autobusů a nákladních automobilů MAN v hornorakouském městě Steyr.

Strnadova Tatra se zajímá o závod MAN v Rakousku
ilustrační foto | Profimedia.cz

„Mohu potvrdit, že Tatra má zájem na angažmá ve Steyru,“ řekl deníku Oberösterreichische Nachrichten zástupce Tatry v Rakousku Anton Bucek. Hrotu to následně potvrdil i mluvčí skupiny CSG Andrej Čírtek s tím, že to je v tuto chvíli to jediné, co se k tomu dá říci. 

Automobilka MAN, spadající pod koncern Volkswagen, plánuje závod s 2,3 tisíce zaměstnanců do roku 2023 zavřít a výrobu přesunout do Polska a Turecka. V současnosti se ve firmě přiostřují spory mezi managementem a odboráři. Záleží na tom, jak by se s tím popasoval právě český investor. Mzdy v Rakousku jsou totiž ve srovnání s Českem vysoké.

Česká skupina nebude zřejmě jediným zájemcem. Rakouská ministryně hospodářství Margarete Schramböcková počátkem října mluvila o vznikajícím „rakouském konsorciu“, které by závod mohlo převzít a zachránit část pracovních míst.

Automobilový průmysl má ve Steyru dlouhou tradici. Současný závod MAN je jedním z pohrobků někdejšího koncernu Steyr-Daimler-Puch, který s Tatrou spojuje jméno legendárního konstruktéra Hanse Ledwinky. Koncem 80. let se společnost rozpadla a jednu z jejích součástí získal právě MAN. Dnes fabrika vyrábí různé komponenty pro nákladní vozy MAN včetně kabin, součástí je lakovna plastových dílů a také vývoj.    

Tatra Trucks patří k nejvýznamnějším společnostem ze Strnadova holdingu. Strnad se o firmu dělí s průmyslníkem Reném Materou, který v ní drží 35 procent akcií. V loňském roce se navíc vrátila do skvělé formy. Po obtížnějším roce 2018 jí loni vzrostly tržby o necelé dvě miliardy na celkových 6,2 miliardy. Zisk EBITDA se vrátil do kladných hodnot, když přesáhl 330 milionů korun.

Pro Michala Strnada, jehož otec Jaroslav vyrostl zejména na obchodě se sovětskou technikou, by to byl další továrnický zásah v zemích západní Evropy. Připomeňme, že na začátku roku získal výrobce munice FMG ve španělské Granadě. Strnad firmu koupil od amerického zbrojního konglomerátu General Dynamics.

S příspěním Jana Brože.