Legendární transformátor

Jestli něco vypovídá o stavu České republiky, je to trochu krkolomná formulka „transformace ŘSD“.

Psal se rok 2006 a tehdejší ministr dopravy Aleš Řebíček tvrdil, že o tom má poměrně jasnou představu. Stejně tak jasnozřiví byli i všichni následující ministři dopravy. Uplynulo patnáct let a na superministra Karla Havlíčka (dole na snímku) to přišlo taky. No, nepovede se to, je to jasné.

Ne že by transformace Ředitelství silnic a dálnic byla špatná věc. Naopak. Dojít k tomu mělo už dávno. Evropské zdroje budou vysychat. Spolu s tím, jak Česko přestává být čistým příjemcem z eurofondů, musí stát vymyslet, jak dosáhnout na nové zdroje financování. Ať už státní akciovka, nebo státní organizace by v tomto smyslu mohly být šikovné. Vláda by ale měla říct víc. Co chce z ŘSD mít? Druhý rakouský ASFINAG, který inkasuje mýtné a je víceméně nezávislou firmou? Pokud ano, plánování se zastavilo v polovině cesty.

Vydání

Celý článek je dostupný předplatitelům týdeníku Hrot.

Staňte se jedním z nich, nebo článek odemkněte zakoupením celého vydání.

od 184 Kč za měsíc

Předplatit

Máte předplatné?

Přihlásit