JPMorgan varuje: Odklon od fosilních paliv se bude měřit v desetiletích

Americká banka tvrdí, že vyšší úrokové sazby, inflace a globální konflikty zhoršily vyhlídky na přechod k obnovitelným energiím.

Americká banka tvrdí, že vyšší úrokové sazby, inflace a globální konflikty zhoršily vyhlídky na přechod k obnovitelným energiím.

Celý článek
0

iPhone Made in Vietnam? Apple snižuje závislost na Číně

Kvůli rostoucím rozepřím Pekingu se Západem hledají společnosti způsoby, jak oslabit vliv Číny na svůj byznys. Vietnam se zdá být dobrou příležitostí.

Kvůli rostoucím rozepřím Pekingu se Západem hledají společnosti způsoby, jak oslabit vliv Číny na svůj byznys. Vietnam se zdá být dobrou příležitostí.

Celý článek
0

Děti a první mobily? Češi mají náskok před Brity, ti zvažují zákaz telefonů do šestnácti let

Kdy pořídit dítěti první mobilní telefon? To je otázka, kterou v určitý okamžik řeší každý rodič. Pokud srovnáme Českou republiku a Velkou Británii, jsme napřed. České děti dostanou první mobil zpravidla dříve než ty britské.

Kdy pořídit dítěti první mobilní telefon? To je otázka, kterou v určitý okamžik řeší každý rodič. Pokud srovnáme Českou republiku a Velkou Británii, jsme napřed. České děti dostanou první mobil zpravidla dříve než ty britské.

Celý článek
0

Košík zbrojí před expanzí. Do marketingu přichází Janata se zkušenostmi z Billy i MOL

V polovině roku se má český online supermarket vypravit do nových zemí.

Košík zbrojí před expanzí. Do marketingu přichází Janata se zkušenostmi z Billy i MOL
Radek Janata posílil online supermarket Košík.cz | Košík.cz

Má za sebou zkušenosti z marketingu v maloobchodním řetězci Billa nebo ze sítě čerpacích stanic MOL. Teď Radek Janata přichází, aby pomohl s evropskou expanzí českému online supermarketu Košík.cz. Dobývat zahraniční trhy se firma vydá v půlce letošního roku. Janata má otevírat nové kanály pro otevírání online nákupů potravin dalším zákazníkům.

„Cílem nebude získat nové, zcela oddané zákazníky. Jdeme spíš vysvětlovat, že online nákup potravin je čas od času výrazně lepší volba než cesta do kamenného supermarketu. A v takovou chvíli je Košík jako expert na velké pohodlné nákupy ten nejlepší partner,“ popisuje svou misi Janata.

Ještě když působil v maďarské skupině MOL, byl z pozice manažera zodpovědný za marketingovou strategii i aktivity na českém trhu. Zaměřoval se tehdy na věrnostní kampaně. Celkově má za sebou šestnáct let zkušeností, naposledy šéfoval marketingu řetězce prodeje s dobrotam pro domácí mazlíčky PetCenter.

„Celou kariéru jsem strávil s klasickým retailem. A myslím si, že právě tuto zkušenost teď můžu přinést do Košíku. Online nákupy nám zjednodušují život, ale občas mi tam při objednávání chybí lidský kontakt, který je z mého pohledu v retailu zásadní,“ říká Janata s tím, že se chce nyní se zákazníky více osobně potkávat.

Český Košík překonal problémy, které před pár lety měl, a poohlíží se po růstu za hranice. Pomáhá mu v tom vstup německé skupiny Metro AG, pod níž spadají obchody Makro. Největšími akcionáři Košíku jsou pak poslední tři roky miliardáři Daniel Křetínský a Patrik Tkáč. Rozhodující vliv mají také ve zmíněném Metru.