Evropě hrozí nová závislost na životně důležitém dovozu z Ruska

Hnojiva jsou novým plynem, varují experti. Rusové zdvojnásobili vývoz močoviny do EU – po invazi na Ukrajinu.

Hnojiva jsou novým plynem, varují experti. Rusové zdvojnásobili vývoz močoviny do EU – po invazi na Ukrajinu.

Celý článek
0

Koloběžky, kam se podíváš? Lime teď chce parkovat bezproblémově, domlouvá se s městskými částmi

Loňský rok byl pro Lime rekordní. V Praze najel téměř tři miliony kilometrů – nejvíc v historii. Zároveň chce ale společnost sjednotit parkovací místa v hlavním městě pod jednoho správce, aby se vyhnula neustálým připomínkám kvůli špatně odloženým koloběžkám a kolům.

Loňský rok byl pro Lime rekordní. V Praze najel téměř tři miliony kilometrů – nejvíc v historii. Zároveň chce ale společnost sjednotit parkovací místa v hlavním městě pod jednoho správce, aby se vyhnula neustálým připomínkám kvůli špatně odloženým koloběžkám a kolům.

Celý článek
0

Čeští zbrojaři objevili zlatý důl: Explosia hlásí rekord, zájem je i o drony

Současná poptávka vysoce převyšující možnosti celosvětové výroby může podle odhadů trvat klidně i deset let po skončení války na Ukrajině.

Současná poptávka vysoce převyšující možnosti celosvětové výroby může podle odhadů trvat klidně i deset let po skončení války na Ukrajině.

Celý článek
0

Konkurence pro legendární Big Mac? Fastfoodový trh v USA válcuje údajně nejlepší hamburger

Potichu a bez zbytečných okázalostí zamířil do menu významného amerického fastfoodového řetězce Jack in the Box nový hamburger. Ambice má ale velké, chce se stát stejnou – nebo dokonce větší – legendou rychlého občerstvení jako Big Mac od McDonald’s. 

Konkurence pro legendární Big Mac? Fastfoodový trh v USA válcuje údajně nejlepší hamburger
ilustrační foto | Shutterstock.com

Hamburger s názvem Smashed Jack je první novinkou v menu Jack in the Box po osmi letech. Při jeho uvedení se počítalo s tím, že na trhu zůstane pro zákazníky šest týdnů, vyprodáno ale bylo za týdny dva.  

Jack in the Box chce, aby se Smashed Jack stal nejlepším burgerem v průmyslu rychlého občerstvení. A má šanci. Dva týdny po spuštění se totiž podle serveru Bussines Insider stal takzvaným jednorožcem fastfoodového trhu. 

Řetězec rychlého občerstvení v tichosti uvedl Smashed Jack za cenu osmi dolarů do svých menu na začátku ledna. „Žádný marketing, žádná reklama, jen jsme ho přidali do menu,“ řekl novinářům Ryan Ostrom, marketingový ředitel Jack in the Box. Slova chvály se ale šířila sama, což vedlo k naplnění provozoven dychtivými zákazníky. Ostrom dodal, že řetězec prodal téměř sedmdesát tisíc hamburgerů za jediný den. Jeden obchod pak obdržel jednu objednávku na 27 burgerů. 

Teď už si ho ale koupit nemůžete, protože řetězci došly zásoby. „Máme vyprodáno,“ oznámil Ostrom. Podle něj byl původní plán takový, že se měl nový burger potichu uvolnit do menu po dobu šesti týdnů tak, aby se týmy restaurací připravily na jeho celonárodní uvedení na jaře. Ale Smashed Jack se ukázal tak populárním, že po dvou týdnech došly zásoby a řetězec měl problémy se zásobováním.  

Smashed Jack, jehož vývoj trval dva roky, obsahuje kus hovězího, dva plátky sýra, novou omáčkou „Boss“, inspirovanou chutí Tisíc ostrovů, okurky a spoustu grilované cibule. Podle prohlášení zástupců firmy je jeho hovězí úplně jiné než to, které mají také v nabídce.

  

Řetězec teď podle Ryana Ostroma navyšuje produkci hovězího a rychle pracuje na zajištění hladkého a úspěšného znovuuvedení na trh, které má uspokojit nebývale silnou poptávku po hamburgeru, jenž se znovu dostane na trh koncem února. K dostání má být i slaninový Double Smashed Jack. „Jen se ujišťujeme, že toho máme v zásobě dost. Budeme mít? To ještě nevíme,“ dodal Ostrom.  

Řetězec rovněž uvedl, že nový hamburger zabodoval i v nedávném anonymním testu chuti, ve kterém se Smashed Jack postavil proti hamburgerům od McDonald’s, Wendy’s a Burger Kingu.