Dům s luxusním zbožím Kering hlásí pokles tržeb, Gucci čekají změny

Francouzské skupině Kering, do níž spadají značky luxusního zboží Gucci, Yves Saint Laurent a Bottega Veneta, v roce 2023 klesly tržby. „Byl to těžký rok,“ zdůvodnil to management. Známá značka Gucci má projít revitalizací.

Dům s luxusním zbožím Kering hlásí pokles tržeb, Gucci čekají změny
Tváří značky Gucci je hollywodský herec Ryan Gosling. | Kering/Gucci

Skupina Kering o svých hospodářských výsledcích informuje ve výroční zprávě. Tržby za poslední rok dosáhly výše 19,6 miliardy eur, což činí meziroční pokles o 4 procenta. Růst v tržbách nevykázala žádná z nejvýznamnějších značek Keringu. Tržby společnosti Gucci v roce 2023 činily 9,9 miliardy eur, což je meziroční pokles o 6 %. Brand Yves Saint Laurent dosáhl na tržby ve výši 3,2 miliardy eur, tedy o 4 % méně. Bottega Veneta generovala tržby 1,6 miliardy korun, tedy o 5 % méně než o rok dříve.

„V roce, který byl pro skupinu náročný, jsme posílili organizaci společnosti a podnikli významné kroky k dalšímu zviditelnění a zvýšení exkluzivity našich domů. V prvé řadě se nyní soustředíme na revitalizaci značky Gucci,“ uvedl François-Henri Pinault, předseda představenstva a generální ředitel Keringu, jehož rodina skupinu vlastní.

K lepším výsledkům má firmě v dalším období pomoci uvedení nové značky Kering Beauté, jež má zastřešit aktivity v oblasti segmentu beauty, tedy parfémů, make-upů a péče o pleť. Rodina Pinaultů si rovněž hodně slibuje od akvizice společnosti Creed, známého výrobce prestižních vůní, jež byla oznámena v červenci roku 2023 a za níž podle analytiků Kering zaplatil až dvě miliardy euro.

Ředitel Pinault nicméně dodává, že rok 2024 bude rovněž nejistý, neboť nové značky budou integrovány či zaváděný postupně, skupina však hodlá masivně investovat nejen do vývoje nových výrobků, ale rovněž technické infrastruktury. „Nicméně věřím, že díky zkušenostem, které jsme v rámci celé skupiny získali během deseti let vynikající expanze, dosáhneme našich dlouhodobých cílů,“ řekl Pinault.

Konkurenční skupině LVMH, do níž spadají značky jako Dior, Louis Vuitton, Kenzo či Givenchy, se oproti tomu daří a tržby jí mírně rostou. Předsedou představenstva a generálním ředitelem francouzského domu se v únoru stal Michael Burke.