Velká celní válka. EU vymýšlí, jak se bránit dovozu levných elektroaut z Číny

EU by musela zavést aspoň 50procentní cla, aby zabránila záplavě levných čínských elektromobilů, tvrdí nová analýza 

EU by musela zavést aspoň 50procentní cla, aby zabránila záplavě levných čínských elektromobilů, tvrdí nová analýza 

Celý článek
0

Applu se v Číně letos nedaří. Zachrání ho uvedení iOS 18 s umělou inteligencí?

Množství prodaných iPhonů v Číně v prvním čtvrtletí letošního roku kleslo meziročně o 19 procent. Za propadem stojí silný konkurenční tlak domácí značky Huawei s téměř 70procentním meziročním růstem a také marketingové akce spojené s oslavami čínského Nového roku.

Množství prodaných iPhonů v Číně v prvním čtvrtletí letošního roku kleslo meziročně o 19 procent. Za propadem stojí silný konkurenční tlak domácí značky Huawei s téměř 70procentním meziročním růstem a také marketingové akce spojené s oslavami čínského Nového roku.

Celý článek
0

Digitální ekonomika se stává obětí vlastního úspěchu a vhání USA do náruče Donalda Trumpa

Americké megalopole díky technologickému rozmachu rostou, zbytek země vymírá. Do karet to hraje autoritářům

Americké megalopole díky technologickému rozmachu rostou, zbytek země vymírá. Do karet to hraje autoritářům

Celý článek
0

Dáme jedlo? Nie, nemôžeme. Foodora byla na Slovensku ztrátová a odchází

Slovensko už není pro rozvážkovou službu Foodora, která byla u nás dříve známá pod názvem Dáme jídlo, dostatečně atraktivní. V Česku zatím zůstává vše při starém.

Dáme jedlo? Nie, nemôžeme. Foodora byla na Slovensku ztrátová a odchází
ilustrační foto | Basel Al seoufi / Shutterstock.com

Na Slovensku byl průkopníkem mezi rozvážkovými službami server Bistro.sk. Postupně se k němu přidali další hráči, které působí i v Česku – Wolt, Bolt Food a Foodora. Poslední zmíněná firma se ale s tamním trhem narychlo rozloučila.

Důvodem je podle její mateřské společnosti Delivery Hero „změna investičních priorit“. Foodoře se na Slovensku nedařilo, předloni zvýšila ztrátu o 197 procent na téměř 8,9 milionu eur (přes 225 milionů korun), o rok dříve byla přitom ztráta v eurech „pouze“ třímilionová. Za loňský rok ještě nejsou hospodářské výsledky k dispozici.

Během pandemie byly rozvážkové služby miláčky investorů, situace se ale obrátila po uvolnění restrikcí a zhoršení ekonomické situace, připomíná server e15. Delivery Hero už loni zavřela svá vývojová centra v Turecku i na Tchaj-wanu a stáhla se z Vietnamu. 

Delivery Hero na Slovensku původně působila pod názvem Foodpanda, přesně před rokem ovšem provedla nákladný rebranding na Foodoru. Ostatně tomu tak bylo i v případě Česka, kde její kurýři dříve rozváželi pod značkou Dáme jídlo. 

„Ukončení našich služeb na Slovensku bylo těžkým rozhodnutím. Po pečlivé analýze a zvážení jsme však přesvědčeni, že nám to umožní přesměrovat naše investice do zemí s většími příležitostmi,“ říká Pedram Assadi, šéf evropské divize Delivery Hero. 

Slovenská Foodora už nabídla svým zákazníkům jako alternativu svého bývalého konkurenta: Bolt Food. Ten ihned poté oznámil expanzi do Trenčína a Popradu. Kromě Česka působí Foodora ještě v Rakousku, Maďarsku a severských zemích. Z tuzemského trhu se zatím Foodora stáhnout neplánuje.