Zásobníky plynu na Ukrajině, které využívá EU, jsou ohroženy ruskými útoky

Ředitel ukrajinského státního podniku Naftogaz Oleksij Černyšov varuje před ruskými útoky na zásobníky zemního plynu, které využívají obchodníci ze zemí Evropské unie.

Ředitel ukrajinského státního podniku Naftogaz Oleksij Černyšov varuje před ruskými útoky na zásobníky zemního plynu, které využívají obchodníci ze zemí Evropské unie.

Celý článek
0

Evropa beznadějně zaostává, pokud se nezmění, začne chudnout. Česko nemá čím přispět

„Kapitálový trh nám nefunguje. Pojďme s tím rychle něco dělat, jinak nás ostatní úplně předběhnou,“ varuje ekonom Miroslav Zámečník. Amerika podle něj za dvacet let zbohatla o šedesát procent, Evropa ani ne o třicet.

„Kapitálový trh nám nefunguje. Pojďme s tím rychle něco dělat, jinak nás ostatní úplně předběhnou,“ varuje ekonom Miroslav Zámečník. Amerika podle něj za dvacet let zbohatla o šedesát procent, Evropa ani ne o třicet.

Celý článek
0

USA rozšiřují sankce na čínské firmy. Chtějí donutit Peking, aby nepomáhal Kremlu

Bílý dům se snaží zesílit tlak na Peking, aby nepomáhal ruské válečné mašinerii. Nově uvalil sankce na desítky subjektů se sídlem v Číně.

Bílý dům se snaží zesílit tlak na Peking, aby nepomáhal ruské válečné mašinerii. Nově uvalil sankce na desítky subjektů se sídlem v Číně.

Celý článek
0

Čeští i evropští autodopravci odmítají povinný nákup bezemisních náklaďáků

Podle návrhu Evropského parlamentu by měly přepravní firmy povinně nakupovat bezemisní vozidla. Sdružení autodopravců Česmad tvrdí, že by to poškodilo podnikání jeho členů.

Čeští i evropští autodopravci odmítají povinný nákup bezemisních náklaďáků
Elektrický nákladní automobil, ilustrační foto | Shutterstock.com

Sdružení automobilových dopravců Česmad Bohemia a Mezinárodní unie silniční dopravy (IRU) nesouhlasí s návrhem Evropského parlamentu uložit silničním dopravcům povinný nákup těžkých nákladních vozidel s nulovými emisemi. Sdružení vyzývají členské státy EU, aby návrh odmítly. Vyplývá to z tiskové zprávy sdružení Česmad.

Loni v listopadu přijal Evropský parlament vyjednávací postoj k návrhu na zavedení standardů emisí oxidu uhličitého pro těžká vozidla, který podle sdružení směřuje také k zavedení povinného podílu nákladních vozidel s nulovými emisemi u velkých silničních dopravců.

„Povinnost nakupovat vozidla s nulovými emisemi může nejen porušovat právo na vlastnictví a právo podnikat, ale může také vést k narušení trhu,“ řekla ředitelka IRU pro prosazování zájmů EU Raluca Marianová. Evropský parlament podle ní chybně předpokládá, že se omezení využívání automobilů dotkne pouze velkých dopravců.

„Silniční dopravci mají marže v řádu jednotek procent. Je popřením soukromého podnikání, aby úředníci a politici nařizovali části dopravců nakupovat vozidla, která nejsou vhodná pro dálkovou dopravu a jsou zatím dvakrát až třikrát dražší než klasická dieselová,“ uvedl generální tajemník sdružení Česmad Bohemia Vojtěch Hromíř. Podle něj návrh připomíná centrálně řízené hospodářství. Pro návrh podle Hromíře hlasovali i někteří čeští europoslanci.

Podle Marianové by měly nákup bezemisních vozidel podpořit finanční pobídky pro zavádění nových technologií. EU by navíc měla vytvořit příznivé podmínky včetně infrastruktury pro provoz těchto vozidel, řekla. „Jakýkoli návrh, který by nutil dopravce k nákupu určitých typů vozidel, by měl být důrazně odmítnut,“ dodala.