Komentář: Venezuelské ďáblovo lejno znovu na scéně. Pomůžou Rothschildi?

Země s největšími ropnými rezervami na světě je už sedm let v bankrotu, celkem dluží 154 miliard dolarů a USA na ni teď obnovily sankce. Vše mají zachránit bankéři od Rothschildů  

Země s největšími ropnými rezervami na světě je už sedm let v bankrotu, celkem dluží 154 miliard dolarů a USA na ni teď obnovily sankce. Vše mají zachránit bankéři od Rothschildů  

Celý článek
0

Prodloužená ruka Číňanů. Nová zjištění jsou pro TikTok zdrcující

Novinářská zjištění nahrávají oprávněnosti zákazu TikToku v USA. Informace od zaměstnanců potvrzují, že nad sítí oblíbenou zejména u dětí a dospívajících mají čím dál větší kontrolu Číňané. Naopak vliv lokálního managementu prý oslabuje.

Novinářská zjištění nahrávají oprávněnosti zákazu TikToku v USA. Informace od zaměstnanců potvrzují, že nad sítí oblíbenou zejména u dětí a dospívajících mají čím dál větší kontrolu Číňané. Naopak vliv lokálního managementu prý oslabuje.

Celý článek
0

Bankovní daň je špatně pro banky i klienty. Odnesou to zejména vkladatelé

Sektorová daň uvalená na banky by zásadním způsobem zasáhla do finanční obslužnosti ekonomiky, říká analytik Miroslav Zámečník.

Sektorová daň uvalená na banky by zásadním způsobem zasáhla do finanční obslužnosti ekonomiky, říká analytik Miroslav Zámečník.

Celý článek
0

Budou lidé kupovat elektromobily i bez vládní podpory?

Světový lídr v nástupu elektromobility loni překonal další rekord

Budou lidé kupovat elektromobily i bez vládní podpory?
ilustrační foto | Profimedia.cz

Podíl vozů na baterii na celkových prodejích nových aut v Norsku dosáhl 79,3 procenta. Ještě před deseti lety podle Norské silniční federace nebyla elektroaut mezi novými vozy ani tři procenta. Výsledkem rozmachu elektromobility je, že ze všech automobilů na norských silnicích už zhruba pětinu pohání elektřina.

Norsko je na své světové prvenství patřičně hrdé, problém ovšem je, že k němu rozhodně nepřišlo zadarmo. Touhu řidičů přispět k záchraně klimatu totiž poháněly také výrazné daňové úlevy pro vozy na baterii.

Jak při nákupu dosud ušetřil zájemce o nové auto? Podle výpočtů agentury Reuters například řidič, který si loni pořídil elektrické Porsche Taycan Turbo S, zaplatil zhruba 1,7 milionu norských korun. Při stejných daních jako u vozů se spalovacím motorem by ovšem cena činila více než 2,1 milionu.

Podle norského ministerstva financí jen loni přišla státní pokladna kvůli úlevám pro řidiče elektromobilisty o 39,4 miliardy norských korun, tedy v přepočtu o více než devadesát miliard korun. Ministerstvo připouští, že do budoucna drahé výhody bude muset omezit. Elektromobily už jsou prý běžná auta, která není potřeba draze dotovat. Proto by se už letos měl výpočet daně změnit.

Nově by se daň měla počítat také z hmotnosti auta, což pro elektromobily s těžkými bateriemi není dobrá zpráva. V každém případě bude i pro další země podporující rozvoj elektromobility různými úlevami zajímavé sledovat, jak tento pokus dopadne.

Budou auta na baterku lákat řidiče i bez toho, aby na jejich nákupu výrazně ušetřili?