JPMorgan varuje: Odklon od fosilních paliv se bude měřit v desetiletích

Americká banka tvrdí, že vyšší úrokové sazby, inflace a globální konflikty zhoršily vyhlídky na přechod k obnovitelným energiím.

Americká banka tvrdí, že vyšší úrokové sazby, inflace a globální konflikty zhoršily vyhlídky na přechod k obnovitelným energiím.

Celý článek
0

iPhone Made in Vietnam? Apple snižuje závislost na Číně

Kvůli rostoucím rozepřím Pekingu se Západem hledají společnosti způsoby, jak oslabit vliv Číny na svůj byznys. Vietnam se zdá být dobrou příležitostí.

Kvůli rostoucím rozepřím Pekingu se Západem hledají společnosti způsoby, jak oslabit vliv Číny na svůj byznys. Vietnam se zdá být dobrou příležitostí.

Celý článek
0

Děti a první mobily? Češi mají náskok před Brity, ti zvažují zákaz telefonů do šestnácti let

Kdy pořídit dítěti první mobilní telefon? To je otázka, kterou v určitý okamžik řeší každý rodič. Pokud srovnáme Českou republiku a Velkou Británii, jsme napřed. České děti dostanou první mobil zpravidla dříve než ty britské.

Kdy pořídit dítěti první mobilní telefon? To je otázka, kterou v určitý okamžik řeší každý rodič. Pokud srovnáme Českou republiku a Velkou Británii, jsme napřed. České děti dostanou první mobil zpravidla dříve než ty britské.

Celý článek
0

Berlín se chystá na dvoudenní protest řidičů náklaďáků a kamionů

V minulých týdnech Berlín a další německá města opakovaně zablokovali zemědělci. Dnes v Berlíně začíná dvoudenní protest nákladních dopravců proti zdražení mýta a emisních poplatků.

Berlín se chystá na dvoudenní protest řidičů náklaďáků a kamionů
Protest zemědělců v Německu, ilustrační foto | foto Peter Jesche / Shutterstock.com

Němečtí nákladní dopravci dnes v Berlíně zahajují dvoudenní demonstraci proti zdražování mýta a zvyšování poplatku za emise oxidu uhličitého. Metropoli tak po pondělním protestu zemědělců čekají další velké silniční uzavírky.

Dopravci ohlásili jízdu několika kolon nákladních aut a kamionů, jejichž cílem bude Braniborská brána v centru Berlína.

„Máme dost této politiky. Mnozí z nás příští měsíce nepřečkají,“ uvedli dopravci. Požadují nejen opětovné snížení cen mýta a emisních poplatků, ale také to, aby finance vybrané ze silničních odvodů byly investovány do silniční infrastruktury, a ne do železnice.

Jízda nákladních vozidel nad 7,5 tuny podražila už loni v prosinci, kdy v rámci mýta začal platit emisní příplatek 200 eur (4945 korun) za tunu oxidu uhličitého. Emisní zátěž se vypočítává podle emisní třídy konkrétního vozidla. Od letošního července se navíc mýto rozšíří i na menší nákladní vozidla pod 7,5 tuny.

Spolková vláda kancléře Olafa Scholze si od zvýšení poplatků slibuje vybrat do roku 2027 dodatečných 30,5 miliardy eur (754 miliard korun).