Čína

„Airbus pro elektromobily.“ Evropské automobilky brojí proti konkurenci z Číny

Evropské automobilky se rozhodly zasáhnout proti hrozbě, která se na trh s elektromobily valí z Číny a Tesly. Volkswagen, Renault a Stellantis uvažují o tom, že by se spojili a vytvořili „Airbus pro elektromobily.“ Díky tomu by mohli vyrábět levnější vozy a odvrátit existenční hrozbu. Dosavadní lídři evropského automobilového trhu také potvrdili, že „běžné podnikání“ je ztrátové. 

Evropské automobilky se rozhodly zasáhnout proti hrozbě, která se na trh s elektromobily valí z Číny a Tesly. Volkswagen, Renault a Stellantis uvažují o tom, že by se spojili a vytvořili „Airbus pro elektromobily.“ Díky tomu by mohli vyrábět levnější vozy a odvrátit existenční hrozbu. Dosavadní lídři evropského automobilového trhu také potvrdili, že „běžné podnikání“ je ztrátové. 

Celý článek
0

Tisíce vozů Bentley nebo Porsche uvízly v amerických přístavech. Mají díly od „otroků“ z Číny

Vozy koncernu Volkswagen, především značky Porsche, Bentley či Audi, mají problém se dostat na americký trh, protože při jejich výrobě jsou porušovány zákony USA proti nucené práci. Celkem se jedná o 13 tisíc vozů, které mají díly z Číny, z oblasti, kde žijí Ujgurové. Součástky tak musí automobilky vyměnit, jinak na trh nebudou vpuštěny.

Vozy koncernu Volkswagen, především značky Porsche, Bentley či Audi, mají problém se dostat na americký trh, protože při jejich výrobě jsou porušovány zákony USA proti nucené práci. Celkem se jedná o 13 tisíc vozů, které mají díly z Číny, z oblasti, kde žijí Ujgurové. Součástky tak musí automobilky vyměnit, jinak na trh nebudou vpuštěny.

Celý článek
0

Boj o kobalt a měď. EU a USA se snaží vybudovat africký surovinový koridor

Evropané a Američané usilují o obnovení staré koloniální cesty, která vede přes Angolu k pobřeží Atlantiku. Mají po ní z Konga a Zambie proudit klíčové suroviny – kobalt a měď. Africký měděný pás nyní ovládá Čína.

Evropané a Američané usilují o obnovení staré koloniální cesty, která vede přes Angolu k pobřeží Atlantiku. Mají po ní z Konga a Zambie proudit klíčové suroviny – kobalt a měď. Africký měděný pás nyní ovládá Čína.

Celý článek
0

Komentář: Evropa přijala nejtvrdší zelené závazky ze všech. Nyní by měla ubrat

Klimatická opatření dnes spolehlivě vyhánějí do ulic farmáře z poloviny zemí EU. Není důvod čekat, až se k nim přidají dělníci ze zavřených automobilek. O to víc, že globální podíl Evropy na vypouštěných emisích rychle klesá.

Klimatická opatření dnes spolehlivě vyhánějí do ulic farmáře z poloviny zemí EU. Není důvod čekat, až se k nim přidají dělníci ze zavřených automobilek. O to víc, že globální podíl Evropy na vypouštěných emisích rychle klesá.

Celý článek
0

Levný vývoz stavebních materiálů z Číny může poslat evropské stavebnictví do kolen

Čína má přebytek domů pro 150 milionů lidí. Její trh je zasažen ze dvou stran: ke slabému prodeji se přidává pokles populace. Čínské stavební materiály jsou proto „za babku“ a začínají zaplavovat svět.

Čína má přebytek domů pro 150 milionů lidí. Její trh je zasažen ze dvou stran: ke slabému prodeji se přidává pokles populace. Čínské stavební materiály jsou proto „za babku“ a začínají zaplavovat svět.

Celý článek
0

Před rokem nechala čínská vláda „zmizet“ bankéře. Nyní rezignoval ze všech funkcí

Prominentní čínský bankéř Pao Fan se po roce pohřešování objevil. Ovšem jen proto, aby odstoupil z vedení své firmy China Renaissance. Zdůvodnil to zdravotními důvody a touhou „více se věnovat rodinným záležitostem“.

Prominentní čínský bankéř Pao Fan se po roce pohřešování objevil. Ovšem jen proto, aby odstoupil z vedení své firmy China Renaissance. Zdůvodnil to zdravotními důvody a touhou „více se věnovat rodinným záležitostem“.

Celý článek
0