První dobrá zpráva éry koronaviru: Práce z domova je normální. A začíná hýbat trhem s kancelářemi.
Koronavirová karanténa už navždy změní pravidla českých kanceláří. Firmy, které posílaly zaměstnance na práci z domova, zjistily, že to byl vlastně dobrý nápad, a pokračují v něm dál. Trend potvrzují i velké průzkumy. Plných 64 procent tuzemských společností chce investovat do technologií, které jejich zaměstnancům umožní práci na dálku. Je to jeden z příkladů, že po covidové krizi se změní svět daleko výrazněji než po finanční recesi z roku 2008.
Občas to dělá každý
Snad každá firma, která využívá kanceláře, chce svým lidem práci z domova po zkušenostech z karantény buď umožnit, nebo rozšiřovat původní malé úvazky. Trend jde napříč kancelářskými obory. „Na režim práce z domova jsme ve větším najeli v březnu v reakci na koronavirovou pandemii. Zprvu se tedy skutečně jednalo primárně o zdravotní opatření za účelem chránit zaměstnance. Možnost práce na home office ale částečně ponecháváme a někteří zaměstnanci ji velmi vítají,“ říká Lucie Kandová, HR manažerka BSC (Banking Software Company). „Přestože jsme to neočekávali ani to tak nezamýšleli, využití home office se začíná z opatření proti nákaze vyvíjet v trvalejší trend,“ pokračuje Jiří Voldán, Director of Solutions Delivery IT společnosti Cleverlance. Stejně tak mluví Boris Bošiak, ředitel společnosti Reservio. „Home office mnohým kolegům ukázal, že doma mohou být bez ruchu kanceláře produktivnější. Navíc ušetří čas za cestování.“
Jak týdeník Hrot po oslovení firem zjistil, trend se týká jak lidí z kanceláří dovážkových služeb, tak právnických kanceláří, bank, IT firem a dalších společností. Nahrály mu zejména nové technologie. „O dva roky dříve by to ještě tak snadné nebylo. Technologie, a v našem případě i standardy vývoje softwaru, teprve v posledních dvou letech dosáhly úrovně, kdy nám může být úplně jedno, jestli pracujeme z domova nebo z kanceláří,“ pokračuje Jiří Voldán.
Celý článek je dostupný předplatitelům týdeníku Hrot