Komentář: Vyplatí se hokejové mistrovství v Hušákově pomníčku?

Hala, kde se hraje hokejové mistrovství světa, byla a je vnímána jako „pomník“ někdejšího šéfa Sazky Aleše Hušáka. Její výstavba se před dvaceti lety těžce prodražila a je otázka, nakolik se podobné projekty vůbec vyplatí.

Hala, kde se hraje hokejové mistrovství světa, byla a je vnímána jako „pomník“ někdejšího šéfa Sazky Aleše Hušáka. Její výstavba se před dvaceti lety těžce prodražila a je otázka, nakolik se podobné projekty vůbec vyplatí.

Celý článek
0

V EU leží ladem 50 bilionů korun. Je třeba zlepšit veřejné zakázky

Dlouho očekávaná zpráva o jednotném evropském trhu požaduje změny zadávání veřejných zakázek, aby přibylo konkurenčního boje.

Dlouho očekávaná zpráva o jednotném evropském trhu požaduje změny zadávání veřejných zakázek, aby přibylo konkurenčního boje.

Celý článek
0

Velkolepý návrat značky Pietro Filipi. Zachrání ji Trenýrkárna

Známá oděvní značka Pietro Filipi zažije byznysový restart. Budoucnost jí má zajistit spojení s provozovatelem e-shopu Trenýrkárna.cz, společností DaniDarx.

Známá oděvní značka Pietro Filipi zažije byznysový restart. Budoucnost jí má zajistit spojení s provozovatelem e-shopu Trenýrkárna.cz, společností DaniDarx.

Celý článek
0

Xiaomi chystá svůj první elektromobil, cílí na bohaté Číňany

Čínská společnost Xiaomi se rozhodla jít v oblasti elektromobilů trochu jinou cestou než v mobilním segmentu, kde (zejména pro Evropu) platí za producenta relativně levných, přitom kvalitních zařízení. Proto bude svůj první elektromobil SU7 nabízet jako prémiové zboží, čemuž by měla odpovídat i vyšší cena.

Xiaomi chystá svůj první elektromobil, cílí na bohaté Číňany
Nový elektromobil Xiaomi SU7 | Foto: Xiaomi

A laťka má být nasazená poměrně vysoko proto, že vůz Xiaomi bude cílit zejména na prémiové zákazníky, kterých má společnost již v tuto chvíli více než 20 milionů. „V Číně máme tyto zákazníky proto, že si v minulosti pořídili naše špičkové smartphony a myslíme si, že právě tato zákaznická základna pro nás bude dobrým výchozím bodem v prémiovém segmentu,“ uvedl v krátkém rozhovoru pro televizní kanál CNBC prezident Xiaomi Group Weibing Lu, a to těsně před mezinárodním odhalením vozu na MWC v Barceloně.  

Přestože Xiaomi zatím neoznámilo konkrétní cenu svého elektromobilu, Weibing Lu uvedl, že oficiální zprávu zveřejní „velmi brzy“ a naznačil, že dodávky hotových vozidel na domácí trh začnou již ve druhém čtvrtletí. O ceně se však už nějaký čas spekuluje a server Cnevpost.com přinesl informaci, že SU7 se bude v závislosti na výbavě pohybovat v cenovém rozmezí od 35 tisíc dolarů do zhruba 50 tisíc dolarů.

Vůz v nejvyšší výbavě tedy bude na přepočet stát více než milion korun, což odpovídá tvrzení Xiaomi, že chce s tímto elektromobilem konkurovat hlavně silným značkám, jejichž elektromobily se budou pohybovat ve vyšších cenových kategoriích.

Přístup Xiaomi se podle CNBC v roce 2020 výrazně proměnil, protože společnost začala vyvíjet svůj vlastní software ekosystém a vytvořila strategii vývoje prémiových chytrých telefonů, která se zatím jeví úspěšnou. Díky této technologické vyspělosti mohla společnost investovat do vývoje elektromobilu více než 10 miliard dolarů a stát se dalším dravým hráčem na domácím trhu s globálními ambicemi.