Komentář: Venezuelské ďáblovo lejno znovu na scéně. Pomůžou Rothschildi?

Země s největšími ropnými rezervami na světě je už sedm let v bankrotu, celkem dluží 154 miliard dolarů a USA na ni teď obnovily sankce. Vše mají zachránit bankéři od Rothschildů  

Země s největšími ropnými rezervami na světě je už sedm let v bankrotu, celkem dluží 154 miliard dolarů a USA na ni teď obnovily sankce. Vše mají zachránit bankéři od Rothschildů  

Celý článek
0

Prodloužená ruka Číňanů. Nová zjištění jsou pro TikTok zdrcující

Novinářská zjištění nahrávají oprávněnosti zákazu TikToku v USA. Informace od zaměstnanců potvrzují, že nad sítí oblíbenou zejména u dětí a dospívajících mají čím dál větší kontrolu Číňané. Naopak vliv lokálního managementu prý oslabuje.

Novinářská zjištění nahrávají oprávněnosti zákazu TikToku v USA. Informace od zaměstnanců potvrzují, že nad sítí oblíbenou zejména u dětí a dospívajících mají čím dál větší kontrolu Číňané. Naopak vliv lokálního managementu prý oslabuje.

Celý článek
0

Německá elektrická síť narazila na strop. Oranienburg u Berlína nedovoluje nové přípojky

Elektrická distribuční síť se dostala nedaleko Berlína na své limity. Modernizace a přizpůsobení pro decentralizované zdroje vyžaduje obrovské investice, které v mnoha případech chybí.

Elektrická distribuční síť se dostala nedaleko Berlína na své limity. Modernizace a přizpůsobení pro decentralizované zdroje vyžaduje obrovské investice, které v mnoha případech chybí.

Celý článek
0

Vrchol globalizace je pryč, říká Wilkinson z CTP

Trump, obchodní války, pandemie i ucpaný Suez zpřetrhali dodavatelské řetězce a vyvolali potřebu návratu výroby blíže k zákazníkovi. To vše hraje do karet provozovateli logistických parků, skupině CTP, říká její dvojka Richard Wilkinson.

Vrchol globalizace je pryč, říká Wilkinson z CTP
Richard Wilkinson | Tomáš Novák týdeník HROT

Na rubu vizitky Richarda Wilkinsona je několik grafických symbolů, které mají definovat identitu provozovatele logistických parků CTP, spravujícího komerční plochy o velikosti 6,3 milionu metrů čtverečních. Vedle obrázku skladu či dělnické přilby je to i slunce a strom. Skupina založená před více než dvaceti lety Remonem Vosem v Humpolci se čím dál více soustřeďuje na svou udržitelnou image. Svědčí o tom zelená budova DRN na Národní třídě, kam nedávno přestěhovala pražskou centrálu a kde se s Wilkinsonem potkáváme. Finanční šéf CTP na rozdíl od mnoha jiných nesdílí obavy o budoucnost automobilového průmyslu, který patří ke klíčovým zákazníkům společnosti. V přechodu na elektromobilitu a další čistá paliva vidí naopak mnoho příležitostí, a to především v regionu střední Evropy včetně Česka.

Přes dvacet let jste působil v bankovnictví. Nepředstavoval pro vás přestup do logisticko-developerské společnosti šok?

Byl to pozitivní šok. Bankovní sektor se po krizovém roce 2008 proměnil ve velmi přísně regulované odvětví. Management má jen limitované možnosti odchýlit se od kurzu, který určí regulátoři. Stala se z toho administrativní, ne kreativní práce. Ve společnosti, jakou je CTP, rozvíjíme byznys, rosteme a jsou zde úplně jiné výzvy než řídit se pravidly regulátorů. A já raději dělám to, o čem si osobně myslím, že je správné.

Zatímco finanční krize bankovní sektor smetla, o logistice se říká, že se během covidu ukázala jako velmi stabilní byznys. Dochází v odvětví přesto k nějakým trendům, které covid vyvolal?

Trendy, které probíhají, odstartovaly už před covidem, ten je pouze akceleroval. Globalizace dosáhla vrcholu v roce 2015, Trump a „America First“ neznamenali nic jiného než ukončení přesunu produkce mimo Ameriku a začátek výstavby produkčních kapacit v Americe. To ovlivnilo celý svět a vyvolalo návrat blíže k zákazníkovi, obrat k „nearshoringu“ nebo „reshoringu“ tedy už probíhal. Také e-commerce nevznikla kvůli covidu, začala dávno předtím a v Česku šlo o významného hráče na retailovém trhu. Kvůli uzavření obchodů dostala e-commerce významnou vzpruhu. I pro lidi, kteří ji ignorovali, najednou představovala jediný způsob nákupu. Jedna věc, která se však s pandemií trochu změnila, je mnohem větší důraz na odolnost produkčního a dodavatelského řetězce, a ne výhradně na efektivitu. Jedna loď zablokuje Suezský průplav, způsobí chaos, přeruší výrobu a lidé vidí, jak strašně drahé je, pokud zaměstnanci nemohou kvůli chybějícím dílům dokončit auta, pračky nebo cokoliv jiného. To se projevuje rostoucí poptávkou po našich plochách. Ale není to jen o CTP, týká se to všech hráčů v našem oboru.

Vydání

Celý článek je dostupný předplatitelům týdeníku Hrot

Máte účet?

Přihlásit