Komentář: Venezuelské ďáblovo lejno znovu na scéně. Pomůžou Rothschildi?

Země s největšími ropnými rezervami na světě je už sedm let v bankrotu, celkem dluží 154 miliard dolarů a USA na ni teď obnovily sankce. Vše mají zachránit bankéři od Rothschildů  

Země s největšími ropnými rezervami na světě je už sedm let v bankrotu, celkem dluží 154 miliard dolarů a USA na ni teď obnovily sankce. Vše mají zachránit bankéři od Rothschildů  

Celý článek
0

Prodloužená ruka Číňanů. Nová zjištění jsou pro TikTok zdrcující

Novinářská zjištění nahrávají oprávněnosti zákazu TikToku v USA. Informace od zaměstnanců potvrzují, že nad sítí oblíbenou zejména u dětí a dospívajících mají čím dál větší kontrolu Číňané. Naopak vliv lokálního managementu prý oslabuje.

Novinářská zjištění nahrávají oprávněnosti zákazu TikToku v USA. Informace od zaměstnanců potvrzují, že nad sítí oblíbenou zejména u dětí a dospívajících mají čím dál větší kontrolu Číňané. Naopak vliv lokálního managementu prý oslabuje.

Celý článek
0

Německá elektrická síť narazila na strop. Oranienburg u Berlína nedovoluje nové přípojky

Elektrická distribuční síť se dostala nedaleko Berlína na své limity. Modernizace a přizpůsobení pro decentralizované zdroje vyžaduje obrovské investice, které v mnoha případech chybí.

Elektrická distribuční síť se dostala nedaleko Berlína na své limity. Modernizace a přizpůsobení pro decentralizované zdroje vyžaduje obrovské investice, které v mnoha případech chybí.

Celý článek
0

Umělec versus Škoda Auto: Chci odškodnění

První kolo mimořádného sporu o design škodováckých SUV Vladislav Vovkanič prohrál. Situaci může zvrátit nový soudní znalec.

Umělec versus Škoda Auto: Chci odškodnění
Pro laika může být podobnost zjevná. Soudní znalec i zástupci Škody Auto to ale vidí jinak. „Dnes se na to všichni koukají očima těch, kdo ta auta už dobře znají. Jenže můj návrh je o řadu let starší,“ tvrdí Vovkanič. | foto archiv

Na schůzku přichází Vladislav Vovkanič s rozměrnými deskami. Během rozhovoru z nich postupně vytahuje různá lejstra, podklady a hlavně kresby aut nápadně podobných dnešním SUV z Mladé Boleslavi – Kodiaq a Karoq. Automobilka tyto vozy poprvé představila v roce 2016, kresby jsou z roku 2009. A to je začátek příběhu sporu mezi umělcem a duchovním v jedné osobě a největší tuzemskou firmou. 

Vlado Vovkanič má auta rád. Má taky manželku a tři děti, a když se do „jedničkové“ Octavie kdysi snažil nacpat rodinu – se zavazadly a s dvěma kočárky –, říkal si, že by Škodovce slušelo velké auto typu SUV. A tak si je začal pro zábavu kreslit. Nezůstalo jen u toho. 

Své skici nabídl Vovkanič designérskému týmu Škodovky; s několika z nich se osobně sešel v kanceláři v automobilce v Mladé Boleslavi a návrhy jeho členům představil – nejprve podobu karosérie, později i návrhy na dynamicky vyhlížející disky kol. Těžko mohl tušit, že za pár let z toho bude soud, v němž bude požadovat, aby největší tuzemský výrobce aut stáhl z trhu vozy Kodiaq a Karoq. 

Vydání

Celý článek je dostupný předplatitelům týdeníku Hrot

Máte účet?

Přihlásit