Týden v médiích XII

Televize přes internet získává na popularitě
Nejrozšířenější platformou pro příjem televize zůstává v českých domácnostech terestrika (pozemní sítě), její podíl ale stagnuje a v loňském čtvrtém kvartálu poklesl. Naopak roste podíl příjmu televize přes internet (IPTV). Ukazují to data výzkumné společnosti Nielsen Admosphere prezentovaná na konferenci Innovation Day. „Vidíme synergii mezi terestrikou a IP jako směr, který je tu do budoucna poměrně dlouho udržitelný,“ komentoval vývoj Miloš Mastník, generální ředitel Českých Radiokomunikací, hlavního tuzemského operátora televizních i rozhlasových sítí.
Terestrický příjem televize měl ke konci roku 2022 podíl 54,5 procenta, za poslední tři roky se výrazně nezměnil. Čísla za IPTV a za kabelovou televizi uvádějí výzkumníci od půlky loňského roku souhrnně, aktuální údaj ke konci předchozího roku činí 40,7 procenta. To značí souhrnný mírný nárůst, půl roku předtím totiž IPTV zaujímala 25,6 procenta a kabelová televize 12,8 procenta, což dohromady dělalo 38,4 procenta. Na satelit připadá 17 procent, před třemi roky to přitom byla skoro čtvrtina.
V Česku má alespoň jeden televizor 91 procent domácností. Průměrný Čech sleduje televizi tři hodiny a 43 minut denně.