Týden v médiích XI

Investice do reklamy a marketingu stouply o čtyři procenta
Investice do reklamy a marketingu loni vzrostly o pět miliard na 129,7 miliardy korun. Letos by měly vzrůst o pět procent na 136 miliard korun. Predikovaný nárůst investic do reklamy je v meziročním srovnání sice vyšší než loňská čtyři procenta, ale přesto se očekávalo výraznější navýšení. Situaci zkomplikovala mimo jiné válka na Ukrajině a ekonomická a energetická krize, uvedla to Asociace komunikačních agentur (AKA).
Zhruba šedesát procent z celkových investic tvoří výdaje na reklamu v médiích. Ceníková hodnota mediální reklamy se loni zvýšila o dvanáct miliard na 125,7 miliardy. Skutečné výdaje na reklamu jsou ale zhruba o třetinu nižší, tedy okolo osmdesáti miliard. Zbylých čtyřicet procent investic tvoří nemediální aktivity, tedy marketingové akce, mobilní a online podpora prodeje či interní komunikace.
Radní určili finalisty volby šéfa ČT
O post generálního ředitele České televize na léta 2023 až 2029 se utkají – v abecedním pořadí – současný šéf ČT Petr Dvořák, manažer Pavel Hřídel, bývalý šéf TV Prima Martin Konrád, ředitel brněnského studia ČT Jan Souček a televizní producent Jan Štern. Nepostoupili tak Ondřej Cón, Jiří František Potužník a Ondřej Vrbík. Pětici finalistů minulou středu určila Rada České televize, a to tajným hlasováním ve dvou kolech. Z prvního kola postoupili Konrád, Souček (oba čtrnáct hlasů) a Dvořák (dvanáct hlasů), z druhého Hřídel a Štern (po devíti hlasech). V obou kolech hlasovalo všech patnáct radních.