Německá elektrická síť narazila na strop. Oranienburg u Berlína nedovoluje nové přípojky

Elektrická distribuční síť se dostala nedaleko Berlína na své limity. Modernizace a přizpůsobení pro decentralizované zdroje vyžaduje obrovské investice, které v mnoha případech chybí.

Elektrická distribuční síť se dostala nedaleko Berlína na své limity. Modernizace a přizpůsobení pro decentralizované zdroje vyžaduje obrovské investice, které v mnoha případech chybí.

Celý článek
0

Čínský postrach automobilek chce dominovat i vlakům a zelené energetice

Firma BYD už nyní válcuje západní konkurenci ve výrobě elektromobilů. Teď chce přidat globální dominanci v produkci elektrických vlaků a kamionů nebo systémů pro ukládání energie z obnovitelných zdrojů.

Firma BYD už nyní válcuje západní konkurenci ve výrobě elektromobilů. Teď chce přidat globální dominanci v produkci elektrických vlaků a kamionů nebo systémů pro ukládání energie z obnovitelných zdrojů.

Celý článek
0

Prodloužená ruka Číňanů. Nová zjištění jsou pro TikTok zdrcující

Novinářská zjištění nahrávají oprávněnosti zákazu TikToku v USA. Informace od zaměstnanců potvrzují, že nad sítí oblíbenou zejména u dětí a dospívajících mají čím dál větší kontrolu Číňané. Naopak vliv lokálního managementu prý oslabuje.

Novinářská zjištění nahrávají oprávněnosti zákazu TikToku v USA. Informace od zaměstnanců potvrzují, že nad sítí oblíbenou zejména u dětí a dospívajících mají čím dál větší kontrolu Číňané. Naopak vliv lokálního managementu prý oslabuje.

Celý článek
0

Tři, čtyři - bojkot!

Omezení inzerce na sociálních sítích má ekonomické, nikoli etické důvody. Inzerentům neuškodí – a nakonec ani Facebooku.

Tři, čtyři - bojkot!
ilustrační foto | Profimedia.cz

Skupina velkých firem, které se rozhodly omezit zadávání reklamy na sociálních sítích, se během posledních dvou týdnů pozoruhodně rozrostla: minulý čtvrtek čítala přes 500 velkých inzerentů. Nejobvyklejším terčem je – díky své velikosti celkem pochopitelně – Facebook. Firmy požadují, aby sítě důsledněji hlídaly, omezovaly, označovaly a mazaly to, pro co se vžil pojem „hate speech“. Teoreticky, v pouhém překladu, to znamená projevy nenávisti; současná praxe se nejčastěji soustředí na projevy protičernošského rasismu.

Náhle probuzený zájem firem o mravní čistotu prostředí, v němž dělají svůj byznys, má původ v kampani jménem Stop Hate for Profit (Zastav nenávist za peníze). V červnu ji ve Spojených státech společně zahájily vlivové mediální organizace jako Free Press a Common Sense spolu s institucí zaměřenou na hájení lidských práv Anti-Defamation League a pročernošskou lobbistickou organizací NAACP. Bezprostředním důvodem ke vzniku kampaně se stal incident, při němž bílý policista v minnesotském městě Minneapolis při rutinním zásahu zabil černého zadrženého. 

Nenávistný obsah

Kampaň vyzývá firmy, aby vyvinuly finanční tlak na Facebook a provozovatele dalších sociálních sítí. Cílem onoho tlaku má být, aby Facebook přestal vydělávat na šíření „nenávistného obsahu“. Kampaň „vystupuje proti dlouhé historii povolování rasistického, násilného a ověřitelně nepravdivého obsahu“ ze strany největší sociální sítě, jak praví prohlášení na její internetové stránce. Žádá tedy, aby firmy v červenci na Facebooku neinzerovaly.

Vydání

Celý článek je dostupný předplatitelům týdeníku Hrot

Máte účet?

Přihlásit