Stoletá cesta k bankrotu
Tradiční půjčovnu automobilů Hertz srazil na dno koronavirus. A také podfuky, velké oči a obyčejná smůla.

„Go, O. J., go!“ křičel hlas. Černý elegán probíhal letištěm, jako by mu za patami hořelo. Ve spěchu sebral obálku od slečny ve žlutém, mihl se okolo hloučku lidí, kteří ho poznali, přeskočil zábradlí, sedl do auta a odjel; z nuly na sto, než řeknete vrah.
Tak vypadala v letech 1977 až 1993 řada televizních spotů na tradiční americkou půjčovnu aut Hertz. Oním rychlým hrdinou byl někdejší running back (snad to ani nemá český ekvivalent) týmů amerického fotbalu Buffalo Bills a San Francisco 49ers, Orenthal Simpson, známější jako O. J. „Skvělí lidé ve skvělých autech,“ bušil divákům do očí i uší příslušný slogan.
Pekelná jízda
Byla to jedna z těch reklam, jež se svým zadavatelům dokáže pekelně vymstít. Zhruba půl roku po odvysílání posledního ze spotů, v červnu roku 1994, seděl Simpson znovu v autě – byť ne za volantem – a jel, seč to šlo. I v tomto případě se natáčelo, dokonce natolik naléhavě, že kvůli přímému přenosu televize přerušily vysílání finále basketbalové NBA. Ale nešlo o reklamu: Simpson ujížděl policistům, kteří jej potřebovali zatknout coby podezřelého z vraždy exmanželky a jejího přítele.