Velká celní válka. EU vymýšlí, jak se bránit dovozu levných elektroaut z Číny

EU by musela zavést aspoň 50procentní cla, aby zabránila záplavě levných čínských elektromobilů, tvrdí nová analýza 

EU by musela zavést aspoň 50procentní cla, aby zabránila záplavě levných čínských elektromobilů, tvrdí nová analýza 

Celý článek
0

Applu se v Číně letos nedaří. Zachrání ho uvedení iOS 18 s umělou inteligencí?

Množství prodaných iPhonů v Číně v prvním čtvrtletí letošního roku kleslo meziročně o 19 procent. Za propadem stojí silný konkurenční tlak domácí značky Huawei s téměř 70procentním meziročním růstem a také marketingové akce spojené s oslavami čínského Nového roku.

Množství prodaných iPhonů v Číně v prvním čtvrtletí letošního roku kleslo meziročně o 19 procent. Za propadem stojí silný konkurenční tlak domácí značky Huawei s téměř 70procentním meziročním růstem a také marketingové akce spojené s oslavami čínského Nového roku.

Celý článek
0

Digitální ekonomika se stává obětí vlastního úspěchu a vhání USA do náruče Donalda Trumpa

Americké megalopole díky technologickému rozmachu rostou, zbytek země vymírá. Do karet to hraje autoritářům

Americké megalopole díky technologickému rozmachu rostou, zbytek země vymírá. Do karet to hraje autoritářům

Celý článek
0

Second handy na vzestupu. Lidé šetří, trh s použitým oblečením rychle roste

„Recommerce“ bude – po pohodlném online nakupování a rychlé módě – dalším globálním trendem

Second handy na vzestupu. Lidé šetří, trh s použitým oblečením rychle roste
ilustrační foto | Shutterstock.com

Minulý týden nadzvedla obočí investorů neobvyklá transakce: prodej společnosti Poshmark za 1,2 miliardy dolarů jihokorejskému internetovému gigantu Naver Corp. znamená velkou sázku na růst spotřebitelské poptávky po použitém zboží.

Nic na tom nemění fakt, že akvizice (dosud největší, jakou jihokorejská firma provedla) ohodnotila platformu pro další prodej mnohem níže, než byla její cena při vstupu na burzu.

Recommerce“ bude – po pohodlném online nakupování a rychlé módě – dalším globálním trendem, uvedlo prohlášení Naveru, jež citovala agentura Reuters. Příslušníci generace mileniálů a generace Z se zajímají o ekologické praktiky a inflace je nutí tlačit na cenu; proto firma očekává, že tyto trendy obchodování s použitým zbožím podpoří.

Více než dvojnásobek

Podle zprávy výzkumné firmy ThredUp pro rok 2022 se očekává, že globální trh s oděvy pro další prodej do roku 2026 dosáhne objemu 218 miliard dolarů, bude tedy růst třikrát rychleji než celkový trh s oděvy. Zejména v USA by měl přeprodej dosáhnout objemu 82 miliard dolarů – tedy více než dvojnásobku současné velikosti – a mezi roky 2021 a 2026 se očekává, že poroste šestnáctkrát rychleji než celkový trh s oblečením.

Respondenti průzkumu firmy ThredUp také uvedli, že dávají přednost použitému zboží i před udržitelně vyráběnou novou módou.

Mezitím Goodwill, charitativní organizace, která provozováním řetězce second-handů financuje své hlavní aktivity, v úterý oznámila, že bude expandovat do online prodeje. Přestože již provozuje tisíce kamenných obchodů prodávajících použité zboží po celé Severní Americe, teprve v dubnu spustila mobilní aplikaci.

Tento týden dále oznámila, že vytvoří novou online platformu GoodwillFinds, která bude prodávat vybrané zboží se zaměřením na luxusní značky.