Roste jen golf

Na letošní léto nebudou majitelé hotelů a restaurací vzpomínat v dobrém. Potvrzují to výsledky jednoho z významných hráčů turistického byznysu, společnosti Tatry Mountain Resorts (TMR).

Roste jen golf
Igor Rattaj | Tomáš Novák týdeník HROT

TMR vykázaly v letní sezoně (tedy od května do září) meziroční snížení tržeb o 15,7 procenta. Pokles se týkal všech nabízených služeb s výjimkou golfových hřišť.

Nejhorší vývoj nastal u zábavních parků, tedy hlavně akvaparku Tatralandia a polské Legendie. V jejich případě návštěvnost klesla meziročně o 24 procent, a tržby dokonce o 35 procent. Mírnější pokles tržeb vykázaly hotely a restaurace. „Upřímně, očekávali jsme, že to může být i výrazně horší. Potěšil nás zájem o Slovensko jako o dovolenkovou destinaci,“ uvedl k výsledkům předseda představenstva TMR Igor Rattaj.

 

Zásadní význam pro TMR mají horské hotely a sjezdovky ve Vysokých a Nízkých Tatrách, vedle toho skupina podniká v Česku (Špindlerův Mlýn, Ještěd, Ostravice), Polsku a Rakousku. S akciemi TMR se obchoduje, i když v malých objemech, na pražské a bratislavské burze.

Článek vyšel v tištěném vydání týdeníku Hrot. Předplatit si ho můžete ZDE.

 

Týdeník hrot

  • Holding do nepohody
  • Ať učí, do umí
Objednat nyní